Izgalmas időket élünk. A küzdelem a sikerért egyre élesebb. A kereskedői és gyártói oldalon szőnyegbombázást intéznek a vásárlók irányába a promóciós ajánlatok területén. Bizonyára ennek is köszönhető, hogy a megszorító intézkedések hatása az FMCG-piacon nem olyan mértékben jelenik meg, mint ahogy azt sokan előrevetítették.A kérdés az, hogy ez az állapot meddig lesz fenntartható. Mikor, mely termékkategóriáknál és milyen mértékben gyűrűzik át a tartós fogyasztási cikkeknél már tapasztalható fogyasztáscsökkenés az FMCG-területre?
Magam részéről nem hiszek abban, hogy a baj mindenkit egyformán ér. Ez persze nagyon közhelyszerű, de ahhoz, hogy így legyen, a sikereseknek sok bátor döntést kell meghozniuk. Bátorság kell a felismeréshez és beismeréshez, hogy az eddig alkalmazott megoldások, irányok némelyike nem elég hatékony, nem hoz megkülönböztetést a cégek között, nem a fogyasztók valós igényeinek kielégítését célozza. Bátorság kell ahhoz is, hogy új eszközöket vezessünk be még akkor is, ha azok kockázatosak. Azt gondolom, érdekes feladat lesz akár egy év távlatában is elemezni a sikeres vállalatokat: látni, hogy miben tértek el a sémáktól és a mindenki által üdvözítőnek tartott megoldásoktól.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >