Baromfi Terméktanács: Legyen a baromfihúsnak világnapja!
Baromfihús világnap bevezetését javasolja a Baromfi Termék Tanács (BTT) a Nemzetközi Baromfi Tanácsnak (IPC) a szervezet április 6-9. közötti római találkozóján – közölte a szakmai szervezet honlapján Csorbai Attila, a BTT igazgatója.
A terméktanács kezdeményezését az Európai Baromfifeldolgozók és –kereskedők Szövetsége (AVEC) már korábban elfogadta. Ha a tervekre az IPC is rábólint, a BTT az Egyesült Nemzetek Szervezeténél (ENSZ) kéri majd a világnap hivatalos bejegyzését.
A baromfihús világnapra vonatkozó magyar kezdeményezés lényege, hogy fel lehessen hívni a figyelmet az élelmezésben egyre fontosabb szerepet betöltő baromfifélékre és az ágazatban dolgozó szereplők munkájára – mondta Csorbai Attila. Ma a világ lakossága baromfihúsból és tojásból fogyaszt legtöbbet a haszonállatfajok termékei közül és a kereslet dinamikusan növekszik. A tavalyi adatok szerint az ágazat termelése világviszonylatban elérte a 150 millió tonnát, miközben a második helyen álló sertésszektor produktuma 101 millió tonna volt. Ezért kijelenthető, hogy baromfitermékek nélkül éhínség lenne a világon – szögezte le az igazgató.
Csorbai Attila tájékoztatása szerint a BTT a világnapi kezdeményezést két éve indította útjára. Az elképzeléseket az AVEC már korábban jóváhagyta, Rómában pedig várhatóan az IPC is elfogadja azokat. Ezt követően a BTT az ENSZ-nél kéri majd a világnap hivatalos bejegyzését.
Az IPC római találkozóján a világ valamennyi meghatározó baromfitermelő országának szakmai szervezetei képviseltetik magukat – derül ki az előzetes bejelentkezésekből. A várakozások szerint a résztvevők száma az idén meghaladja majd a korábbi rendezvényekét. A négynapos tanácskozáson a szakemberek előadásokat hallgatnak meg többek között a baromfitermék-kódex változásairól, a nyers baromfihúsok szalmonella helyzetéről, a fenntartható baromfitermelésről és a nemzetközi baromfikereskedelem eredményeiről – közli az agromonitor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >