Ázsiai szupermarketek: alternatív csomagolással a környezetszennyezés ellen
Vietnámi és thaiföldi szupermarketek vezetnek az egyszer használatos műanyagok ellen folytatott küzdelemben: a legtöbb helyen már betiltották a műanyag zacskók használatát, és helyettük környezetbarát megoldásokat vezettek be: például banánlevélbe csomagolják a termékeket.
Az új trendet szerencsére egyre többen követik, köszönhetően többek között a Facebookon indított kampányoknak: a thai Rimping szupermarket is a közösségi oldalon osztotta meg a banánleveles megoldást, amely nyomán Hanoiban, Saigonban és Ho Si Minh-város szupermarketjeiben is bevezették az újítást.
Persze más próbálkozások is indulnak: a Big C szupermarket biológiailag lebomló, kukoricából készült táskákat árul műanyagok helyett. Dél-Korea nemrég tiltotta be teljesen az egyszer használatos zacskók és csomagolóanyagok használatát, Szingapúrban pedig komoly kampányok zajlanak annak érdekében, hogy az emberek ne haszáljanak műanyagokat.
A legnagyobb változás azonban kétségkívül Kínában tapasztalható: az ázsiai ország 2008-ban tiltotta be az extra vékony műanyag zacskók használatát , aminek eredményeként a a zacskók aránya 66 %-kal csökkent. Ezzel az intézkedéssel Kína 40 milliárd zacskó óceánba jutását akadályozta meg eddig.
(Ladbible)
Kapcsolódó cikkeink
A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >Megháromszorozódik a műanyag-szennyezés? – a Körkörös.hu legfrissebb összeállítása
Hiába jelenti már most a műanyagszennyezés korunk egyik legégetőbb környezetvédelmi…
Tovább olvasom >Mészáros Lőrinc jelentős nyereséggel értékesítette a karcagi műanyag-feldolgozót a Molnak
A G7 beszámolója szerint jelentős haszonnal adta el Mészáros Lőrinc…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >