Az írek a sajátmárkás termékekkel és online vásárlással spórolnak

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 08. 22. 10:27

A Kantar legfrissebb adatai szerint az ír vásárlók 42,6 millió euróval kevesebbet költöttek márkás élelmiszerekre a 2022. augusztus 7-ével zárult legutóbbi tizenkét hétben, miközben a saját márkás eladások a teljes ír élelmiszerpiac 46,7%-át tették ki.

Az ír vásárlók a sajátmárkás termékekkel spórolnak

A házhoz vihető élelmiszerekre fordított összesített kiadás enyhén, 0,7%-kal csökkent a 12 hetes időszakban, az elmúlt négy hétben pedig 1,6%-kal nőtt az eladások értéke – 2021 februárja óta először –, mivel a vásárlók további 14,5 millió eurót költöttek. A vásárlók gyakrabban tértek vissza a boltokba, a vásárlások száma 2,3%-kal, fogyasztónként átlagosan 19-re nőtt az elmúlt négy hétben. A mennyiségi eladások azonban 9,2%-kal csökkentek, ami azt jelzi, hogy utazásonként kevesebb terméket vásároltak.

Emer Healy, a Kantar vezető kiskereskedelmi elemzője megjegyezte: „Az élelmiszerek és italok árai továbbra is emelkednek, a fogyasztók augusztusban 8,1%-kal többet fizettek termékenként, mint tavaly. Ennek a vásárlási költségvetésre gyakorolt ​​hatása sok ír fogyasztó számára most már elkerülhetetlen.”

A márkás termékek értékesítése 3,1%-kal csökkent az elmúlt hetekben, mivel a vásárlók a sajátmárkás termékek felé fordultak. A saját címkén belül az értéktartományok értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben (+14,7%).

Emer Healy hozzátette: „A mindennapi alapvető termékek, például a vaj, a tej, a liszt, a tojás és a kenyér ára emelkedik a legnagyobb mértékben. Ez az emelkedés azt jelenti, hogy az átlagos éves boltok száma megdöbbentően 662 euróval emelkedhet, ha a fogyasztók ugyanazokat a termékeket vásárolják, mint tavaly. Nem meglepő, hogy az ír vásárlók életmódváltást hajtanak végre, hogy kezeljék a háztartásukra nehezedő extra nyomást. költségvetések.”
A kiadások közelmúltbeli növekedése ellenére az élelmiszerboltok inflációja elérte a 9,5%-ot ebben az időszakban, ami 2008 júliusa óta a legmagasabb szintet érte el.

Mivel Írország az idei év folyamán potenciális recesszióval néz szembe, egyre nyilvánvalóbbak a különbségek a jelenlegi helyzet és a legutóbbi, 2008-as gazdasági visszaesés között – jegyezte meg Kantar. Például a fogyasztók nehezen találják meg az üzletben az akciókat, mivel az elmúlt 12 hétben az akciósan eladott élelmiszerek aránya 24,6%-ra esett vissza, szemben a 2010-es 34,2%-kal.

Máshol az online vásárlás 8,9%-kal nőtt az elmúlt 12 hétben, mivel a vásárlók további 11,9 millió eurót költöttek elvitelre, a saját márkás termékkínálat pedig 21%-kal nőtt.

Emer Healy elmondta: „Az online vásárlás megkönnyíti a vásárlók számára a költekezés nyomon követését, miközben elkerüli saját benzinköltségeit. Nem meglepő, hogy az interneten 13,2%-kal nőtt az új vásárlók száma, és az ír lakosság 16,7%-a vásárol online élelmiszert. Online vásárláskor továbbra is több terméket tesznek kosarukba, mint a boltokban, az elmúlt 12 hétben éves szinten 3,6%-kal nőtt a mennyiség, bár ritkábban vásárolnak, az online „utazások” 12%-kal csökkentek.”

Az összes kiskereskedő közül a Dunnes-nál volt a legerősebb növekedés: az eladások értéke 4,5%-kal, az új vásárlók száma pedig 4,7%-kal nőtt. A Tesco általános teljesítményét növelte, hogy az új vásárlók további 4,3 millió euróval járultak hozzá, míg a meglévő vásárlók utazásai 3%-kal nőttek. A SuperValu piaci részesedése 21,5% volt, a vásárlók átlagosan 21 utat tesznek meg évente. A Lidl 13,4%-os piaci részesedéssel rendelkezik, ami 3,8%-kal növelte penetrációját, és további 13,6 millió euróval járult hozzá a teljes teljesítményéhez. Az Aldi piaci részesedése 12,7% volt, és az új vásárlók 4,2 millió euróval növelték teljes árbevételét, míg a meglévő vásárlók vásárlási forgalma 3,6%-kal nőtt.

European Supermarket Magazine

Kapcsolódó cikkeink