Az ipari termelői árak 14 százalékkal nőttek egy év alatt
Az ipari termelői árak 2021 szeptemberében az egy évvel korábbihoz viszonyítva 14,0, az előző hónaphoz képest 2,4 százalékkal emelkedtek – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
Az áremelkedés ütemét elsősorban a nyers-, az alap- és az üzemanyagok drágulása befolyásolta. A belföldi értékesítési árak 20,1, az exportértékesítési árak 10,9 százalékkal emelkedtek. Az előző hónaphoz képest a belföldi értékesítés árai 2,7 százalékkal, az exportértékesítés árai 2,2, így az ipari termelői árak összességében 2,4 százalékkal nőttek.
2021. szeptemberben a 2020. szeptemberihez képest a belföldi értékesítés árai átlagosan 20,1 százalékkal magasabbak voltak, ezen belül a 63 százalékos súlyt képviselő feldolgozóiparban 15,9 százalékos, a 31 százalékos súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 30,2 százalékos volt a drágulás.
Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 27,7 százalékkal, a beruházási javakat gyártókban 5,2, a fogyasztási cikkeket gyártókban 5,4 százalékkal növekedtek az árak.
Az ipari exportértékesítési árak 10,9 százalékkal emelkedtek, ezen belül a 95 százalékos súlyt képviselő feldolgozóiparban 6,2 százalékos, a 4,5 százalékos súlyú energiaiparban – a világpiaci árak emelkedése és a nyersanyagok árának bázisidőszaki visszaesése következtében – 158,1 százalékos volt a drágulás.
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >