Az idén is lesz közösségi bormarketing

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 01. 11. 00:01

A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. felszámolása ellenére idén is lesz közösségi bormarketing Magyarországon – mondta az MTI-nek Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkára, a kft. egyik alapítójának képviselője.

A szakember emlékeztetett arra, hogy a kft.-t a tulajdonosok döntése alapján azért számolják fel, mert a társaság jelentős mértékű adósságot halmozott fel, amelyet az alapítók saját forrásból már nem tudtak finanszírozni.
A HNT főtitkára jelezte, hogy a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Agrár Marketing Centruma várhatóan a héten dönt arról a közbeszerzési pályázatról, melynek keretében eldől, hogy az idén a feladat elvégzésére pályázó két cég közül melyik végezheti a magyar közösségi bormarketing koordinációját.
Horváth Csaba beszélt arról is, hogy a közösségi bormarketing alapvető céljai a múlt évhez képest nem módosulnak. Azaz főként a belföldi akciókat részesítik majd előnyben, mivel csak a belföldön forgalomba kerülő borok után kell fizetni forgalomba hozatali járulékot.
Emellett elsősorban a minőségi borok marketingjére fordítanak nagyobb figyelmet, mivel ezen termelőktől folyik be jelentősebb összeg, amely a finanszírozást biztosítja. A közösségi bormarketing fontos feladata még az is, hogy fogyasztásösztönző akciókat szervezzen.
A múlt évben mintegy 700 millió forint állt e célra rendelkezésre. Ez az idén várhatóan kevesebb lesz, mert kisebb volt a múlt évi szőlőtermés, így kevesebb bor után kell majd forgalomba hozatali járulékot fizetni – írja a ProfitLine.hu.




Kapcsolódó cikkeink