Az export lehet az élelmiszergyártók kitörési pontja
Az export számos magyar élelmiszergyártó vállalatnak jelent kitörési pontot a stagnáló hazai piaci környezetben. A külpiacra lépés azonban kockázatokat is hordoz magában. A sikerhez azonosítani kell a legmegfelelőbb célországokat, gondos körültekintést igényel a célpiac iparági, jogi, és HR környezetének feltérképezése, valamint a külpiacra lépés költségeit és a finanszírozást pontosan, előre meg kell határozni. Az első hazai exportpiaci társulás, az Export Kooperáció legutóbbi szakmai workshopja az FMCG szektor speciális kérdéseit vizsgálta.
A versenyszféra vezető szereplői által alapított társulás idei első eseményén a magyar élelmiszeripari szegmens számos szereplője vett részt. A vendégek és az Export Kooperáció szakértői egyetértettek abban, hogy a magyar élelmiszerek minősége és ára a világ szinte bármely országában sikerrel veheti fel a versenyt a helyi, vagy más import termékekkel szemben. Ugyanakkor valamelyest megosztott a kép az export iránt érdeklődő vállalkozások tekintetében. Vannak cégek, amelyek már sikeresen megjelentek termékeikkel a külföldön, számukra az új piacok felkutatása jelent kihívást, sokan viszont annak ellenére, hogy felismerték a vállalkozásukban rejlő nemzetközi potenciált, egyelőre tapogatóznak, keresik a megfelelő pillanatot és célországot a külpiacra lépéshez.
„A válság következtében a hazai fogyasztás beszűkült, ráadásul a finanszírozási lehetőségek megtalálása is komoly kihívást jelent a cégeknek. Stabilitást, növekedést azok tudnak elérni, akik a nemzetközi piacokat is célba veszik” – hangsúlyozza Gyurácz Németh Iván, az M27 ABSOLVO partnere.
„Az élelmiszeripart tekintve az uniós piacok kifejezetten komoly lehetőségeket rejtenek például a bio, vagy organikus eredetű termékek gyártóinak, ráadásul a vállalkozások most állami támogatást is igénybe vehetnek export ambícióikhoz, hiszen február közepén jelent meg az erre vonatkozó GOP 333 kódszám alatt futó kiírás” – fűzi hozzá.
Az Export Kooperáció következő szakmai eseményét, amelyen iparágakon átívelően a magyar export kihívásai kerülnek terítékre, a társulás április folyamán rendezi meg. A társulás tagjai az M27 ABSOLVO, a Raiffeisen Bank, a TÜV Rheinland InterCert, a TARGET személyzeti tanácsadó, az e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda és a Próbakő Kommunikáció. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >