Az európai átlagnál kevesebben használjuk a mobiltelefon funkcióit
Magyarországon mobil készülékükkel – telefonbeszélgetéseken kívül – legtöbben SMS-t küldenek, fényképeznek vagy hangpostafiókban hagynak üzenetet. Arányuk sorrendben a mobil tulajdonosok 72, 58 és 52 százaléka. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat 2012. februári felmérése.
Zenét tölt le vagy hallgat mobiljával a megkérdezettek 19 százaléka. Játszik vagy globális helymeghatározó rendszerként használja 18-18 százalék. Közösségi hálózathoz fér hozzá mobiljával 16 százalék. További 15 százalék szörföl az Interneten.
A megkérdezett huszonegyféle használati lehetőség közül a többit 10 százaléknál kevesebben említették. Közülük legtöbben a mobil bankolást nevezték meg – 7 százalék.
Arra a kérdésre, hogy az általa használt funkciók közül számára melyik a legfontosabb, a válaszadók 52 százalék mondta a hangpostát, 24 az SMS-t, majd a fényképezést 6 százalék.
A kutatók feltették azt a kérdést is, hogy ki, hol használja mobiltelefonját naponta többször. Munkahelyen vagy iskolában (23 százalék), várakozás közben (14), családdal vagy barátokkal való együttlét idején (9). További sorrend: ágyban, vásárláskor vagy gyalog útközben valahová, tévénézés közben, fürdőszobában, munkahelyi megbeszélés vagy tanítási órán.
Milyen termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban tájékozódna inkább mobil telefonon keresztül, mint PC, laptop vagy táblagép révén? A megkérdezettek 70 százaléka nem részesítené előnyben a mobil telefont.
A többi lehetőség mindegyikénél 10 százalék alatt marad a magyar válaszadók aránya. Legtöbben pénzügyi termékeket vagy bankolást, illetve telekommunikációt említettek, 8-8 százalék. További sorrend: szórakozás, étterem, élelmiszer és ital, utazás/pihenés.
A vizsgált huszonnyolc európai országban az SMS-eket küldők és a fényképezők aránya ugyanúgy 72 és 58 százalék, mint Magyarországon. Eltér viszont a hangpostafiók használóinak mutatója. A magyarországi 52 százalékkal szemben ugyanis földrészünk válaszadóinak átlag 67 százaléka szokott mobiljával fényképezni.
Figyelemre méltóan különbözik a naponta többszöri telefonhasználat helyénél a magyar és az európai átlagos mutató. Utóbbi ugyanis általában magasabb. Munkahely vagy iskola esetében a magyarországi 23 százalékkal szemben földrészünk átlaga 30 százalék. Várakozás közben 14-24 százalék. Családdal, barátokkal való együttlét közben 7-13 százalék. Tévénézés közben 7-18 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >