Az európai átlagnál is többen használunk recept nélkül elérhető szereket
A magyarok közel fele (43 százaléka) a recept nélkül kapható gyógyszereken és gyógyhatású készítményeken is igyekszik spórolni – derül ki a a Nielsen piackutató vállalat 54 országban, köztük Magyarországon végzett felméréséből.
A recept nélkül elérhető szereket az európai átlagnál (83 százalék) is többen használják Magyarországon (a megkérdezettek 85 százaléka), további 12 százalék pedig többet szándékozik venni, mint eddig – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
Akik a következő évben kevesebbet szándékoznak költeni vény nélkül kapható gyógyszerre vagy gyógyhatású készítményre, legnagyobb arányban hagyományos, természetes gyógymódokhoz fordulnak (31 százalék) vagy olcsóbb termékre váltanak (18). A takarékoskodás további iránya, hogy kevesebb recept nélkül kapható terméket vesznek (16). Az eddigi vásárlók egy része inkább orvoshoz megy, ha nem jól érzi magát (7).
Világszerte továbbra is nagy növekedési potenciállal rendelkeznek a recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyászati készítmények, állapítja meg a Nielsen kutatási jelentése. A fogyasztók ugyanis a recesszió időszakában tapasztalták: a készítmények árai nem annyira magasak, hogy személyes kiadásaikat jelentősen befolyásolnák.
Világszerte a recept nélkül kapható gyógyhatású készítmények és gyógyszerek forgalma tavaly 4,7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, és meghaladta a 95 milliárd dollárt, becslések szerint. Kiemelkedően, 24 százalékkal nőtt a fogyasztás Oroszországban, és 10 százalékot meghaladóan Brazíliában, Dél-Afrikában, Indiában és Törökországban.
A természetes, hagyományos gyógymódok népszerűsége hazánkban kiemelkedő. Használóik 31 százalékos arányát csak a lettek (42), románok (39), észtek (36), oroszok és ukránok (34-34) múlják felül. (Az európai átlag 22 százalék).
A kutatásban külön kérdés vonatkozott a vitaminokra és étrend kiegészítőkre. Használatukban Európa-rekorderek vagyunk: A válaszadó magyarok 86 százaléka használja ezeket a készítményeket. (Számarányuk azt is jelzi, hogy sokan az étrend kiegészítőt illetve vitaminokat nem sorolják a gyógyhatású készítmények közé).
Figyelemre méltó, hogy honfitársaink több mint fele (53 százaléka) alkalmanként Interneten keresztül vásárol vitamint vagy étrend kiegészítőt. Ez szintén a legmagasabb európai arány. Földrészünkön ugyanis az átlag 34 százalék.
Soha nem vásárol a neten vitamint vagy étrend kiegészítőt a magyarok 43 százaléka. Az európai átlag ennél magasabb, – 60 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >