Az Emirates lett a hazai utasok kedvenc légitársasága
A repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Online Kft. és a Travelo Utazási Magazin felhívására a hazai légi utasok harmadik alkalommal írták meg véleményüket repülőútjaikról. Az utasok 3900 szavazata és több mint 2000 szöveges beszámolója alapján elsöprő sikert aratott az Emirates, ugyanis mind a négy kategóriában és összesítésben is első helyet sikerült szereznie. Ilyen eredményre még egyszer sem volt példa a felmérés 3 éve alatt.
A harmadik alkalommal megrendezésre kerülő „Az Én Légitársaságom 2014” elnevezésű független megmérettetésen minden eddiginél nagyobb számú értékelés érkezett: a válaszadó utasok 3900 szavazatot és 2053 szöveges beszámolót osztottak meg. A tavalyi évhez képest mért növekedés az értékelések számában igazolja, hogy mennyire fontos az utazóknak a kényelmes és jó menetrenddel történő utazás.
A meghirdetett négy kategóriában (legkedvesebb légiutaskísérő, legjobb fedélzeti ellátás, legjobb menetrend és legjobb ár-érték arány) nullától ötig lehetett osztályozni a légitársaságok szolgáltatási színvonalát és mindennapi munkáját.
Az egész éves felmérésben 160 különböző légitársaság szolgáltatásait osztályozta a magyar utazóközönség. A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb minősítés a vezető fapados légitársaságokra érkezett: 1135-en értékelték a Wizz Airt illetve 362-en pontozták az ír Ryanair légitársaságot.
A felmérésből kiderült, hogy ugyan a legtöbb minősítés a fapados társaságokra érkezett, a hazai légi utasok még mindig a menetrendre és fedélzeti szolgáltatások minőségére helyezik a hangsúlyt. A kedves és segítőkész légi utaskísérő és a minőségi fedélzeti ellátás legalább annyira fontos, mint az alacsony repülőjegy árak.
A felmérés eredményeinek ismertetésére és a díjátadóra a Budapest Airport 1-es terminálján az Elnöki-Vezérigazgatói tárgyalójában került sor.
Először a négy kategória díjazottjait ismertették. A válaszadók véleménye alapján a legkedvesebb légiutaskísérőkkel az Emirates fedélzetén találkozhatunk (4,86 pont), de szorosan a nyomában ezüstérmes lett a KLM (4,70 ponttal). Egy hajszállal lecsúszott az ezüstről és harmadik helyen végzett az El Al Israel Airlines (4,69 ponttal). A díjakat Lehóczki Márta, a Travelo lapigazgatója adta át.
A jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeten kapott szolgáltatások minősége is, amelynek leginkább akkor érezzük szükségét, ha hosszú repülőút előtt állunk. A legjobb fedélzeti szolgáltatás díját az Emirates légitársaság képviselője vehette át Herczegh Zoltántól, a Weco-online Kft. marketing vezetőjétől. Másodikként köszönthettük a Qatar légitársaságot (4,58), harmadikként pedig a British Airwayst (4,57 ponttal).
A magyar utasok számára célszerű menetrend, és annak betartása, vagyis az időben érkezés szintén fontos tényező. Sokszor a távoli repterekről való bejutást is meg kell oldani, így ez kicsit sem elhanyagolható szempont, amikor repülőjegyet foglalunk. A legjobb menetrend kategória díjait Bíró Balázs, a Travelport country managere adta át. A kategória-győztes itt is az Emirates lett (4,83 ponttal), őket követi a második helyezett Air Malta (4,71 pont), és a bronzérmes Finnair (4,64 pont).
Talán meglepő, de akárcsak a legutóbbi szavazásban, idén sem termett sok babér a fapados légitársaságoknak az ár-érték arány megítélésében. A kategória első helyén ugyanis az Emirates végzett (4,65). Ezüstérmes a Norwegian Air Shuttle (4,58), a tavalyi kategória-győztes Qatar, pedig a dobogó harmadik fokára csúszott (4,50). Az elismeréseket átadta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója.
Végezetül az összesítésben győztes légitársaságok díjait adta át közösen Fináczy Dóra, a Travelo ügyvezetője és dr. Simon András a Weco Travel ügyvezetője. Az összetett végeredmény alapján „Az Én Légitársaságom 2014” győztese az Emirates lett, 4,77 ponttal. Ezzel a második helyre leszorította a tavalyi győztes Qatar Airwayst (4,53), a bronzérmes pedig a British Airways lett, aki 4,52 pontot kapott az utasoktól.
A szervezők köszönik minden utasnak, hogy megosztották repülőútjuk tapasztalatait és részt vettek az értékelésben, továbbá gratulálnak a díjazott légitársaságoknak.
A már hagyományosnak mondható felmérés folytatódik és 2015-ben is igyekszik megmérettetni a légitársaságok szolgáltatásait. „Az Én Légitársaságom 2015” szavazás célja idén sem lesz más, minthogy megmutassa, melyik Magyarország kedvenc légitársasága.
A felmérés részletes eredményei a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon is megtalálhatók.
Kapcsolódó cikkeink
Növekvő pályán az európai diszkont-légitársaságok
Novemberben tovább erősödtek Európa meghatározó diszkont-légitársaságai, a Ryanair és a…
Tovább olvasom >Viharos év a légi közlekedésben: fizetésképtelenséget jelentett légitársaságok világszerte
Az idei év nehézségei sok légitársaság számára jelentettek komoly kihívást.…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >