Az eladótér üzenete: ne felejtsen el elemet vásárolni készülékéhez!
A karácsonyi szezon egyik húzócikke az elem. Elsődleges polchelyeken, tematikus és impulz pontokon kínálva számos vásárló kosarába kerülhet nagyobb mennyiségben. A hagyományos alkálielem piaci pozíciója stagnál, egyre népszerűbbek a továbbfejlesztett variánsok és az újratölthető akkumulátorok. A szezonra új termékekkel és változatos akciókkal készültek a meghatározó beszállítók.
– A hétköznapi elemvásárló körülbelül kéthavonta vesz új elemet háztartásába. Az esetek többségében olyan terméket választ, amelynek ismerős a csomagolása, szimpatikus az ára, és nincs hozzá kötődő negatív élménye, emléke – kezdi a kategória áttekintését Sebők Zita, az Energizer Magyarország Kft. marketingmenedzsere.
– Tapasztalataink szerint az elemek/akkumulátorok vásárlása minden esetben a felhasználási területüktől függ, ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy segítséget adjunk a készülékhez való megfelelő elem kiválasztásához – fűzi tovább a gondolatot Zelenák Andrea, a VARTA Hungária Kft. trade marketing menedzsere.
Értékest az értékeshez
Mint az impulzív termék értékesítésében megszokott, az elemek eladása során is fontos szerepet töltenek be a jól megtervezett polcképek, az eladáshelyi ösztönzők, a másodlagos kihelyezések, a POS-eszközök, hiszen a fogyasztót a boltban lehet emlékeztetni és meggyőzni arról, hogy vásároljon elemet.
– A fogyasztóink, vásárlóink, kereskedelmi partnereink felé szakértő tudással és megfelelő ár-érték arányú, minőségi termékekkel törekszünk szolgálni az elemek széles piacán. Bízunk benne, hogy vevőink és vásárlóink újra és újra az Energizer termékeit választják – teszi hozzá Varga Orsolya, az Energizer trade marketing menedzsere.
A szakemberek egyetértenek abban, hogy ebben a kategóriában az átlagosnál kisebb arányban vannak jelen a saját márkás termékek. A tartós elemeket a vásárlók értékes műszaki termékekben használják, ezért a vásárlói döntéseknél kiemelt jelentőséggel bír a márkatermékekbe vetett bizalom. A vásárlók általános tapasztalata, valamint meggyőződése az, hogy a nagy gyártók elfogadott márkái a felhasználás során az elvárásoknak megfelelő, kiegyensúlyozott teljesítményt biztosítják.
Készletek feltöltve
Az Energizer úgy gondolja, hogy a féltartós elemként ismert széncink-technológiájú termékek fogyasztótábora idővel megtapasztalta, hogy a mai, modern digitális készülékek már nagyobb teljesítményű elemet igényelnek. Azok, akik továbbra is inkább az elérhető árú, mégis megbízható teljesítményű és hosszabb élettartamú tartós termékeket keresik, az alkálielemeket választják. Sokan utánaszámoltak vagy környezettudatosabbak lettek, és a már hagyományos elemméretekben is elérhető, tölthető akkumulátorok mellett döntöttek. Ez a trend áll az újratölthető szegmensének egyre erősödő piaci szerepe mögött.
Új technológiájú újratölthetők
A VARTA szakembere a legnagyobb potenciált az új generációs, Ready2Use technológiával ellátott akkumulátorokban látja, amelynek jelentősége kettős: a cellák egyrészről már feltöltött állapotban kerülnek csomagolásba (míg a hagyományos NiMH cellák minden esetben feltöltésre szorulnak), másrészről pedig töltöttségük nagy részét (80%) akár egy éven keresztül is megtartják, s ténylegesen 1000x újratölthetőek. Ezek az akkumulátorok a VARTA szortimentjében évek óta a legkeresettebb kategóriába tartoznak, töretlen a népszerűségük, sőt a VARTA kisakkumulátorainak nagy része már R2U-technológiás, beleértve a bébi, góliát és 9 V-os kiszereléseket is. Ebben a szegmensben közkedveltek a 3+1-es kiszerelések, amelyeknél 1 terméket ajándékba kap a vásárló. Jövő év márciusától a VARTA összes kisakkumulátora ezt a technológiát fogja képviselni a fogyasztók legnagyobb örömére.
A VARTA mind az alkáli, mind az újratölthető szegmensében újfent mérföldkövet állít fel a szeptembertől megújult designú termékeivel. Újdonság a csomagoláson szereplő, teljesítményre vonatkozó adat, a felhasználási területek ikonjainak szembetűnőbb megjelenítése és az egyértelműen felépített színkódolások. Ezek a vásárlókat nagymértékben hozzásegítik, hogy készülékeikhez a legmegfelelőbb energiaforrást vásárolhassák meg.
A téli időszakban megérkeznek az Energizer új Extreme és Precision tölthető akkumulátorai is, amelyek már a boltok polcain feltöltve várják, hogy megvásárolva azonnal használják őket a fogyasztók. Ezek az akkumulátorok – az egyedi technológiában alkalmazott, fokozott tisztaságú alapanyagoknak köszönhetően – 1 éven keresztül (használaton kívül) is megőrzik töltöttségüket. Emellett kitűnő teljesítményüket akár több százszori feltöltést követően is szinten tartják. A legjobb töltőket is ezekkel az előre töltött akkukkal csomagolják ezentúl az Energizernél.
A belső tartalmon kívül, a fenntarthatóság jegyében, jövőbe mutató lépésként az Energizer 40 százalékkal csökkentette töltőcsomagolásai plasztiktartalmát is.
Lítiumelemek a VARTA-tól
A VARTA az év második felében vezette be új generációs, lítiumtechnológiával ellátott ceruza- és mikroméretű elemeit. A magas energiasűrűségnek köszönhetően a lítiumelem nagyobb kapacitással rendelkezik, így a ceruzaméretű akár hétszer tartósabb, a mikroméretű elem élettartama pedig akár négyszer hosszabb, mint a hagyományos digitális fényképezőgépekben használt alkálielemeké. Előnyük még, hogy a lítiumelemek hosszú ideig tárolhatóak (legfeljebb 10 év), lassú a lemerülésük és nagyszerűen alkalmazkodnak a szélsőséges hőmérsékleti viszonyokhoz. Különösen figyelemre méltó az elemek alacsony súlya, ami a mobil eszközök, mint például a digitális fényképezőgépek használata során fontos tényező lehet.
– Mivel az elemek impulzív termékek, amikor meglátja a vásárló, akkor jut eszébe, hogy szüksége van rá, ezért az üzletben fellelhető választékból fog választani. Ezért a legnagyobb hangsúlyt az eladási helyen megvalósított reklámra, illetve a megfelelő kihelyezésre fordítjuk – hangsúlyozza Zelenák Andrea.
Nagy népszerűségnek örvendenek az akciós kiszerelések, ahol a vásárló például 4 darab áráért 6 darab terméket vehet meg. Az ilyen jellegű akciók mind a műszaki, mind az élelmiszerláncokban folyamatos jelleggel és nagy sikerrel folynak.
Közkedveltek a vásárlással egybekötött nyereményjátékok is. A VARTA ebben a szezonban robogót és tv-t sorsol ki vásárlói között.
A diszkontáruházak sem maradnak ki nagyszabású akcióikból. A nagy sikerre való tekintettel számos áruházban megismétlik a nyári Fotókönyv kuponos alkálielem-akciót is, amely során 8 darab alkálielem megvásárlásával a csomagolásban elrejtett kód segítségével a vevők egy kisméretű, 26 oldalas fotókönyvet állíthatnak össze saját fényképeikből, amit a VARTA néhány napon belül ingyenesen házhoz szállít.
A karácsonyi szezonban, mikor köztudottan sok elem fogy a gyermekjátékokba, digitális eszközökbe és egyéb energiaéhes készülékekbe, a vásárlót fokozottan emlékeztetni kell az ajándékokhoz szükséges áramforrások megvásárlására. Ennek érdekében a VARTA egy áruházon belül minél több helyen helyezi ki és teszi láthatóvá termékeit, emellett figyelemfelkeltő akciókat szervez.
Mozgásra ösztönöz az Energizer
Az Energizer is igazi érdekességgel készült az idei karácsonyi szezonra, mégpedig a beszédes elnevezésű MOVE & PLAY játékkal. Ez egy online mozgásra ösztönző, kinetikus és oktatójáték, amelyet bárki kipróbálhat egy számítógéppel. A www.energizerplay.com oldalon öt játék demóverziója áll az érdeklődők rendelkezésére. Lényege, hogy ne egy helyben üljünk, hanem mozogjunk a webkamera előtt.
A játékhoz kapcsolódóan az Energizer portfólió legismertebb alkálielemét, az Energizer Ultra+-t egyedi ajándékkal, MOVE&PLAY játékkóddal látták el, amellyel az online játékban regisztrálva nemcsak a demóverziót, hanem a további nehézségi szinteket is kipróbálhatják a játékos kedvűek, sőt online versenyezhetnek a dobogóra kerülésért a pontvadászatban.
Ezt az érdekes játékot megduplázva egy külön DUPLÁZD MEG! országos nyereményjátékot is indítottak a fogyasztók számára, akik bármilyen Energizer termékkel nyerhetnek hetente egy laptopot.
A felhívást erre a mozgalmas és sokszínű fogyasztói nyereményjátékra eladáshelyi anyagokon kommunikálják 3 hónapon keresztül.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >