Az EB az online vásárlásra vonatkozó új áfa-szabályokra hívja fel a figyelmet
Az online vásárlásra vonatkozó új áfa-szabályok lépnek hatályba július elsejével, amelynek célja az egyenlőbb versenyfeltételek megteremtése, a határokon átnyúló e-kereskedelem megkönnyítése, valamint az árképzés átláthatóbbá tétele – közölte az Európai Bizottság hétfőn.
A tájékoztatás szerint az Európai Unió áfarendszerét legutóbb 1993-ban aktualizálták, a rendszer ezért nem tartott lépést a határokon átnyúló e-kereskedelem növekedésével. A koronavírus-világjárvány szintén tovább gyorsította az online kiskereskedelem fellendülését, ezért szükségessé vált annak biztosítása, hogy az online értékesítések után fizetendő áfát a fogyasztó lakóhelye szerinti országnak fizessék.
Az új szabályok az EU-n belül és kívül egyaránt érinteni fogják az online értékesítőket, piactereket és platformokat, a postai szolgáltatókat és a futárszolgálatokat, a vám- és adóigazgatási szerveket, valamint a fogyasztókat.
Megszűnik az a mentesség, amely szerint az EU-ba importált, 22 eurónál kisebb értékű termékek mentesülnek az áfa alól. Az EU-ba belépő valamennyi áru tehát áfaköteles lesz, ugyanúgy, mint az uniós vállalkozások által értékesített áruk. Jelenleg az e-kereskedelemben tevékenykedő értékesítőknek áfanyilvántartást kell vezetniük minden olyan tagállamban, ahol árbevételük meghalad egy bizonyos általános, de országonként eltérő értékhatárt. Július 1-jétől ezeket a különböző értékhatárokat egységes, 10 ezer eurós (mintegy 3,6 millió forint) közös uniós küszöbérték váltja fel, amely felett az áfát abban a tagállamban kell megfizetni, ahová a termékeket leszállítják. Ez a 10 ezer eurós küszöbérték már 2019 óta érvényben van az online értékesített elektronikus szolgáltatásoknál – jelezték meg.
Az online értékesítők mostantól egy egyablakos elektronikus portálra regisztrálhatnak, ahol az EU egész területére vonatkozóan teljesíthetik valamennyi áfakötelezettségüket. Az értékesítők saját tagállamukban és saját nyelvükön regisztrálhatnak. Regisztráció után az online kiskereskedő negyedéves bevallás útján az egyablakos ügyintéző rendszerben valamennyi uniós értékesítése után bejelentheti és befizetheti az áfát. Az egyablakos ügyintézés lehetővé teszi az áfa továbbítását az adott tagállamnak – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >