Az EB az online vásárlásra vonatkozó új áfa-szabályokra hívja fel a figyelmet
Az online vásárlásra vonatkozó új áfa-szabályok lépnek hatályba július elsejével, amelynek célja az egyenlőbb versenyfeltételek megteremtése, a határokon átnyúló e-kereskedelem megkönnyítése, valamint az árképzés átláthatóbbá tétele – közölte az Európai Bizottság hétfőn.
A tájékoztatás szerint az Európai Unió áfarendszerét legutóbb 1993-ban aktualizálták, a rendszer ezért nem tartott lépést a határokon átnyúló e-kereskedelem növekedésével. A koronavírus-világjárvány szintén tovább gyorsította az online kiskereskedelem fellendülését, ezért szükségessé vált annak biztosítása, hogy az online értékesítések után fizetendő áfát a fogyasztó lakóhelye szerinti országnak fizessék.
Az új szabályok az EU-n belül és kívül egyaránt érinteni fogják az online értékesítőket, piactereket és platformokat, a postai szolgáltatókat és a futárszolgálatokat, a vám- és adóigazgatási szerveket, valamint a fogyasztókat.
Megszűnik az a mentesség, amely szerint az EU-ba importált, 22 eurónál kisebb értékű termékek mentesülnek az áfa alól. Az EU-ba belépő valamennyi áru tehát áfaköteles lesz, ugyanúgy, mint az uniós vállalkozások által értékesített áruk. Jelenleg az e-kereskedelemben tevékenykedő értékesítőknek áfanyilvántartást kell vezetniük minden olyan tagállamban, ahol árbevételük meghalad egy bizonyos általános, de országonként eltérő értékhatárt. Július 1-jétől ezeket a különböző értékhatárokat egységes, 10 ezer eurós (mintegy 3,6 millió forint) közös uniós küszöbérték váltja fel, amely felett az áfát abban a tagállamban kell megfizetni, ahová a termékeket leszállítják. Ez a 10 ezer eurós küszöbérték már 2019 óta érvényben van az online értékesített elektronikus szolgáltatásoknál – jelezték meg.
Az online értékesítők mostantól egy egyablakos elektronikus portálra regisztrálhatnak, ahol az EU egész területére vonatkozóan teljesíthetik valamennyi áfakötelezettségüket. Az értékesítők saját tagállamukban és saját nyelvükön regisztrálhatnak. Regisztráció után az online kiskereskedő negyedéves bevallás útján az egyablakos ügyintéző rendszerben valamennyi uniós értékesítése után bejelentheti és befizetheti az áfát. Az egyablakos ügyintézés lehetővé teszi az áfa továbbítását az adott tagállamnak – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az import termékekre vonatkozó uniós előírások azonnali felülvizsgálatára van szükség
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >Lengyelországban és Ausztriában is megnyitja piacterét a Kaufland
A Kaufland, Németország egyik legnagyobb e-kereskedelmi platformja a nyár végén…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a legmagasabb az e-kereskedelmi penetráció
A Stocklytics.com által bemutatott adatok alapján az e-kereskedelem penetrációja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >