Az árstop betartását vizsgálta a fogyasztóvédelem
Február első felében több mint félezer üzletben vizsgálta az élelmiszerárstop betartását a fogyasztóvédelem. A tapasztalatok szerint a kereskedők elenyésző számú kivételtől eltekintve csökkentették áraikat, az előírt készletet tartják raktáron.
A kormányhivatali szakemberek mindössze 42 esetben találtak hiányosságot, a hatóság mostanáig összesen 300 ezer forint bírság kiszabásáról döntött. A kormány célja tehát érvényesült, rendben csökkent az árstopban érintett élelmiszerek ára, ez különösen védi a gyermekes családokat és időseket.
A járvány és elszabadult energiaárak miatt egész Európában jelentősen növekvő élelmiszerárak Magyarországra is begyűrűztek. A kormány a rezsicsökkentés, a napokban meghosszabbított benzinárstop és a kamatstop mellett újabb beavatkozással javította a magyarok megélhetését. Február elsejétől a tavaly október közepi szinten rögzítette a kristálycukor, a búzafinomliszt, a napraforgó-étolaj, a sertéscomb, a csirkemell, csirkefarhát és a 2,8 százalékos UHT tehéntej legmagasabb árát.
A február első két hetében lezajlott 512 ellenőrzésből csupán 42 esetében akadtak kifogásolnivalóra a szakemberek. Huszonöt üzlet alkalmazott az előírtnál magasabb árat, tizennégy nem biztosította a megfelelő mennyiséget az érintett élelmiszerekből. Hét helyszínen a kötelező tájékoztatás hiányzott egészen vagy nem felelt meg mindenben a rendelkezéseknek. Némelyik kereskedelmi egység több szempontból is mulasztott. A leggyakrabban az étolaj kapcsán vétettek hibát az üzletek, tizennégyszer annak ára, ötször a mennyisége nem stimmelt.
Kapcsolódó cikkeink
Európai Bíróság döntheti el, áthárították-e a boltok az árstopot
A Spar panaszt nyújtott be az Európai Unióhoz a magyar…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >