Auchan: három év fejlesztés jön

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 01. 08:00

Tavaly nem nyitott új áruházat az Auchan, az idén lehet, hogy kettőt is fog. Az elmúlt esztendő nem telt haszontalanul, az áruházlánc a most startoló három év erőteljes fejlesztéseire készítette fel dolgozóit. A bővítésekről sem feledkeztek meg: az Auchan tíz áruháza közül nyolcban már kertészeti részleg is működik.Az alapvető élelmiszercikkek iránt nőtt meg a kereslet, ugyanakkor az olyan nem élelmiszertermékek, mint például a televízió és az egyéb műszaki cikkek, nehezebben voltak értékesíthetők. Talán ez okozta azt is, hogy az év végi bevásárlások az utolsó pillanatokra maradtak – nyilatkozta Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatói asszisztense, egyben jellemezve azt is, hogy a tavalyi gazdasági folyamatok miként befolyásolták az üzletlánc működését. Mindezek ellenére nem a gazdasági folyamatok okozták, hogy 2007-ben az Auchan nem nyitott új áruházat Magyarországon.
Megjegyezte azt is, hogy a tavalyi év folyamán a non-food eladások csökkentek, de a karácsonyi ünnepek ezt a lemaradást részben kompenzálták. Összességében jó évet zártak, fejlődött a forgalmuk is 2006-hoz képest, s nagy örömükre szolgál, hogy növekedett vásárlóik száma is.
– A tavalyi évben a 2008–2011-es időszak erőteljes fejlesztései­nek megalapozása érdekében csapataink szakértelmét fejlesztettük. Az idén egy, esetleg kettő új áruház megnyitásával számolunk – tájékoztatott Gillemot Katalin.
Az Auchan stratégiájában egyelőre nem történt változás. Olyan akciókat akarnak szervezni, amelyek kellemes meglepetést okoznak vásárlóiknak – mint például a tavaly októberben rendezett francia, olasz vagy éppen magyar hetek. Továbbra is figyelnek a vásárlói véleményekre, igényekre, hogy megbízható szolgáltatásokat biztosíthassanak vevőiknek. Éppen ezért az élelmiszer-biztonság területén is sokat dolgoztak. Ha pedig kommunikációról van szó, akkor a hagyományos kommunikációs eszközök közül elsősorban saját prospektusaikra, valamint az óriásplakátokra és a televíziós reklámokra támaszkodnak.
A változatlan stratégia mellett történtek fejlesztések. Ezek eredményeképpen az Auchan tíz Magyarországon működő áruháza közül nyolcban már kertészeti részleg is működik.
– Arra törekszünk, hogy a lehető legszélesebb termékválasztékkal dolgozzunk, hogy vásárlóink mindent megtaláljanak egy Auchan áruházban, amire csak szükségük van – mondta Gillemot Katalin. – Alapvető élelmiszerek mellett a prémium kategóriájú termékek iránt is nőtt az érdeklődés. Új termékek is megjelentek kínálatunkban, így a friss olasz tészták, vagy a hagyományos, magas minőséget képviselő magyar termékek, mint a mangalicahúsból készült felvágott. Tovább bővült a magyar borokból álló kínálatunk, valamint a biotermékek választéka is.
Ez mutatja a lánc beszállítókkal való kapcsolatát is. Amely ugyan osztályonként változó, amennyiben lehetőség van rá, előnyben részesítik a hazai beszállítókat. Ezért nem működtetnek friss élelmiszer logisztikai központot, hogy ezzel is a helyi beszállítókat hozzák helyzetbe. A beszállítókkal való sikeres együttműködés közös sikerét a forgalomnövekedés jelzi.
– Ráadásul az Auchan Magyarország az idén ünnepli tizedik születésnapját, s örömünkre szolgál, hogy számos beszállító – nagyok és kicsik egyaránt – immár tíz éve dolgozik velünk. Arra törekszünk, hogy közvetlenül a termelőkkel álljunk kapcsolatban – közölte a vezérigazgatóság munkatársa.
Merchandisingról mindig az egyes áruházak döntenek, hogy minél jobban tudjanak alkalmazkodni a saját vonzáskörzetük által támasztott igényekhez. Trade marketinget pedig akkor vesznek igénybe, ha egy új terméket szeretnének a vevőkkel megismertetni (kóstoltatás), vagy ha támogatni akarják a vásárlókat a vásárlási döntés meghozatalában.

Kapcsolódó cikkeink