Át(sz)épülő Metrók

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 01. 08:00

Két éve változtatott piaci stratégiáján a Metro. Azóta – a tavalyi év végéig – áruházai felét átépítette. Az eredmény látványos, a változás pedig minden jel szerint kifizetődő lesz a továbbra is a HoReCa- és a független kiskereskedői vásárlói szektorra koncentráló, és az egyedi vevőgondozásra is egyre nagyobb hangsúlyt fektető áruházláncnak.A Metro Cash & Carry áruházlánc új egységek nyitása helyett 4 meglévő átépítésére és felújítására koncentrált Magyarországon 2007-ben. A megújulás során a legtöbb élelmiszerosztály eladótere kisebb-nagyobb mértékben, de megnőtt, tágasabb, jobban áttekinthetőbb lett, és még az áruk kihelyezését is modernizálták.
A Metro Cash & Carry hazánkban működő tizenhárom áruháza közül tavaly hatodikként a nyíregyházi egység alakult át, de a cég ígéri, a következő években minden áruházuk át(sz)épül. Nyíregyházán is, ahogyan a többi Metróban, a legfontosabb és leginkább szembeötlő változás a kibővített választék és a megnövelt eladótér. Az élelmiszerek terén a legnagyobb változások a zöldség-gyümölcs, a hús-, a csemege- és a borosztályon találhatók. Ezek elsősorban az élelmiszer-kiskereskedők és a vendéglátásban működő vállalkozások számára legfontosabb termékcsoportok. Az új áruházak kibővített hazai és nemzetközi minőségi borválasztékot vonultatnak fel. A friss húsok csomagolásának új rendszere garantálja a termékek frissességét és a minőség megőrzését, növelve ezzel a vásárlók biztonságát és a nyomon követhetőséget. A nyíregyházi áruházban most nyílt frisshal-osztállyal együtt már kilenc Metro áruházban kapható édesvízi és tengeri friss halkülönlegességek széles választéka, amely egyedülálló Magyarországon.
A kibővített áruválasztékra legjobb példa egy különleges tokajibor-termékskála kialakítása. Minden magyarországi Metro áruházban képzett sommelier áll a vevők szolgálatára.
Az iparcikkek területén a legnagyobb területi és választékbeli növekedés a háztartási, irodaszer és szórakoztatóelektronikai osztályokon látható.
– Az átalakításokat úgy szerveztük, hogy közben nem változtattunk jelentősen 2005-ben elindított üzleti stratégiánkon. Továbbra is a HoReCa-szektor vevőkörére koncentrálunk, illetve a független kisboltosokat támogatjuk exkluzív hűségprogramunkkal, amit az idén is folytatunk. Ennek eredményeképpen szerződéses kereskedő partnereink száma már meghaladja a háromezret. Ez kiemelkedően magas. Ismerve a független, kis alapterületű boltok folyamatosan csökkenő számát, azt jelzi, hogy a Metro igazán megbízható partnere a kisboltosoknak – tájékoztatott Tokaji Zsolt, a Metro Kereskedelmi Kft. marketingmenedzsere. Hozzátette, folytatták a célzott kommunikációt bizonyos jól behatárolható vevőcsoportoknak, és egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az egyedi vevőgondozás magas színvonalára. Kártyás vásárlói rendszerükből adódóan direkt marketing eszközökkel kommunikáltak – és kommunikálnak ezután is – a jól behatárolt és megkülönböztetett vásárlói szegmenseiknek. Mindezt úgy teszi a Metro, hogy jelentősen nem változtat az általa kínált termékkategóriák arányán.
– Bővül választékunk a különböző vásárlói célcsoportok számára kialakított saját márkás termékeinkből, például a H-line, Horeca Select, Aro vagy a Magyarországon kifejlesztett Corvinus márkán belül – mondta Tokaji Zsolt. A marketingmenedzser hozzáfűzte: a hazai és a külföldi beszállítók között 90 százalékos részesedéssel az előbbiek vezetnek.
A tavalyi évről Tokaji Zsolt elmondta, ambiciózus várakozásaiknak megfelelően alakult, amely annak is bizonyítéka, hogy az új stratégia kedvező fogadtatásra talált üzleti vásárlóik körében. A decemberi forgalom még a várakozásaikat is meghaladta.
– Vásárlóink értékelték a széles választékunkból és promóciós tevékenységünkből adódó üzleti előnyöket – összegezte Tokaji Zsolt.

Kapcsolódó cikkeink