Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni az amerikai üzletekben, hogy újra magához vonzza a vásárlókat és növekedési pályára állítsa a vállalatot. Az új stratégiát a vállalat gyenge negyedéves eredményei tették szükségessé, melyek mind az amerikai, mind a kínai piacon csalódást okoztak – írja a Pénzcentrum.
Niccol a szerdai befektetői tájékoztatón részletezte az átalakítási terveket, amelyek a kényelmesebb kávézói környezet kialakítására, az étlap egyszerűsítésére és a várakozási idő csökkentésére összpontosítanak. „A pénzügyi eredményeink kiábrándítóak voltak, és egyértelmű, hogy alapvetően meg kell változtatnunk a stratégiánkat, hogy visszanyerjük a vásárlókat és visszatérjünk a növekedéshez” – mondta Niccol.
Különösen Kínában, a Starbucks második legnagyobb piacán jelentettek komoly kihívásokat, ahol az eladások három egymást követő negyedévben csökkentek, a legutóbbi negyedévben 14%-kal. A nettó nyereség 909,3 millió dollárra csökkent a szeptember 29-ével zárult negyedévben, míg egy évvel korábban ez az összeg még 1,22 milliárd dollár volt.
A tervezett változtatások között szerepel az étlap egyszerűsítése: november 7-étől eltávolítják az olívaolajjal átitatott italokat, melyeket még Howard Schultz, a korábbi vezérigazgató vezetett be. Emellett a kávézók átalakításával kényelmesebb ülőhelyek és kerámia bögrék kerülnek az üzletekbe, miközben a várakozási időt négy perc alá kívánják szorítani. Az új intézkedések részeként a vállalat a személyzet létszámának növelését is tervezi, válaszul a baristák és a szakszervezet által hangoztatott panaszokra.
Niccol kinevezése óta a Starbucks részvényei növekedést mutattak, de a legutóbbi pénzügyi jelentés szerint a globális eladások 7%-kal csökkentek, és az észak-amerikai tranzakciók sorozatos visszaesést mutatnak immár a harmadik egymást követő negyedévben. A befektetők azonban optimisták, remélve, hogy Niccol, aki korábban sikeresen vezette a Chipotle Mexican Grill átalakítását, képes lesz újraéleszteni a Starbucks hírnevét és hatékonyabbá tenni a vállalat működését.
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az EU és a Mercosur-országok politikai megállapodásra jutottak a tervezett szabadkereskedelmi megállapodásról
Az Európai Bizottság és a Mercosur-országok képviselői lezárták a szabadkereskedelmi…
Tovább olvasom >Karácsonyi adománygyűjtést szervez a Magyar Vöröskereszt az Auchan áruházakban
A Magyar Vöröskereszt december két hétvégéjén az Auchanban gyűjt adományokat…
Tovább olvasom >