Aromatérképpel újul meg Neszmély legnagyobb borászata
Megújult arculattal erősít idén a csaknem három évtizedes múltra visszatekintő neszmélyi borászat, a Hilltop. Új megjelenésének középpontjában a minden Hilltop borfajta esetében egyedi aromatérkép áll, ami kezdő és haladó borfogyasztók számára is segít eligazodni a borászat kínálatában.
Minden korty Hilltop bor egy igazi élmény. A könnyen felismerhető, jellegzetesen friss, gyümölcsös és virágos illatú tételeiről híres borászat ideológiája, hogy nemcsak a bort zárja palackba, hanem a hozzá kapcsolódó életérzést is. A borozást, kóstolást és az azt kísérő élményeket: a naplementéket, a nyárestéket, a társaságot, a mosolyt, a kalandot. Ennek jegyében született meg a borászat új mottója: „Érezd+!”
Az új Hilltop címkék különlegessége a minden borfajta esetében egyedi aromatérkép. Ezt a kóstolási segédeszközt Dr. Ann C. Noble, a davis-i Kaliforniai Egyetem professzora találta ki a nyolcvanas években, amikor kutatásai során arra lett figyelmes, hogy a képzetlen borfogyasztók számára nehézséget okoz, hogy kifejezzék, milyen aromákat éreznek a borban, ahogy az is, hogy az egyes tételeket íz- és illatjegyeik szerint összehasonlítsák. Noble professzor kör alakú skálákon helyezte el a jellemző aromákat a gyümölcsöstől a fáson át a fűszeresig sokféle jegyet meghatározva, az aromákat pedig a könnyebb azonosíthatóság kedvéért színekkel is jelölte. A körök elsődleges, másodlagos, de akár harmadlagos aromákat is leírnak, így segítenek lebontani az ízélményeket, és egyre komplexebben megfogalmazni a kóstolt tétel jellemző jegyeit.
A Hilltop címkéken is aromatérkép jelöli a jellemző ízeket, illatokat és ezek intenzitását, igaz, a könnyebb értelmezhetőség érdekében egy egyszerűbb, letisztultabb formában. A címkékről így leolvashatók az adott tételre jellemző íz- és illatjegyek, ezzel segítve a választást – kezdők és haladók számára egyaránt. Az illat- és ízjegyek dominanciája még egyértelműbbé válik a címkefeliratok alapján, amelyek ételajánlásokat is tartalmaznak. Így a borrajongónak már csak a saját ízlését kell követnie az ásványos, parfümös, gyümölcsös, virágos vagy éppen egzotikus jegyek közötti utazás során.
A Hilltop borsor mellett természetesen a borászat prémium márkája, a Kamocsay Ákos nevével fémjelzett borsor is megújul: az aromatérkép ugyanúgy megmarad sorvezetőként, a szín- és anyaghasználat azonban megkülönböztetőül szolgál majd.
A megújulással a Hilltop nem titkolt célja, hogy kezdő és laikus borfogyasztókat edukáljon: az aromakörrel segítsen eligazodni a kínálatban, segédeszközt kínáljon a kóstoláshoz, és ösztönözzön arra, hogy mindenki bátran kísérletezzen és „ízlelgesse” a hazai borászatok minőségi kínálatát. Mindemellett a borászat építeni szeretné a neszmélyi borok hírnevét is: saját kommunikációjában – közösségi média oldalain, weboldalán és rendezvényein – a következő években kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy a neszmélyi borok eredetvédelmét biztosító földrajzi árujelzőkről, a régió oltalom alatt álló borainak egyedi tulajdonságairól tájékoztasson.
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >„Kényelmi” tálca – A nap képe
A hirtelen mozdulatok sem okozhatnak kárt a Couch Drink +…
Tovább olvasom >