Árbevétel-növekedést prognosztizál a sörimportőr Belgaco Kft.
A Belgaco Kft., a belga sörök legnagyobb magyarországi importőre az idén várhatóan a 20-25 százalékos árbevétel-növekedést ér el az előző évhez viszonyítva, szemben a korábban prognosztizált 10-15 százalékkal – mondta Tamáska János, a cég egyik tulajdonosa az MTI-nek kedden Budapesten, a belga családi sörgyártókat bemutató zártkörű rendezvényen.
A sörkóstolót – amely a hétvégi budapesti II. Belga Sörfesztivál beharangozója volt – a magyar cég, a Flamand és a Vallon Régió külkereskedelmi képviseletével, valamint a budapesti belga nagykövet segítségével közösen szervezte, 24 olyan belga családi sörgyártó részvételével, akik kapcsolatban állnak a magyar vállalkozással.
Tamáska János közölte: évente Magyarországra mintegy háromezer hektoliter belga sört importálnak. A belga sörök eladásból tavaly mintegy 220-230 millió forintos árbevétele származott a cégnek. A Belgaco Kft. a sörimporton kívül vendéglátással is foglalkozik. Nagykereskedelmi tevékenysége az árbevétel mintegy 80 százalékát teszi ki. A Belgiumból importált sörök mintegy 90 százalékát a Belgaco Kft. hozza be Magyarországra. Ebben nincs a Borsodi Sörgyár által forgalmazott mennyiség – tette hozzá a szakember.
A tervezett erőteljes bővülést azzal magyarázzák, hogy a válság ellenére emelkedik az úgynevezett szuper prémium sörök iránti kereslet. A tervek szerint a cég árbevétele így 2011-ben eléri majd a bruttó 280 millió forintot. Az eladási tendenciák alapján Tamáska János úgy vélte: a jövő évben ugyancsak nőhet az árbevétel minimálisan 10 százalékkal, 300 millió forint körül mozoghat.
A cégtulajdonos jelezte: gyártással még nem foglalkoznak, ám ha lehetőségük adódik erre, nem zárkóznak el előle. De ennek megszervezését igen tőkeigényesnek mondta. Ez csak akkor lehetséges, ha például egy belga befektető – családi sörgyártó – is fantáziát lát az üzletben – mondta Tamáska János.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >