Anyáknapi displayek Ausztráliából

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 05. 11. 11:09

A POPAI és Shop! tagszervezetek figyelnek egymásra, mind az öt kontinensen. Ezúttal Ausztráliából kaptunk összefoglaló ízelítőt a náluk május második vasárnapján tartott Anyáknapi instore marketing eszközökből.

Ausztrál anyáknapja

A Shop! ANZ (Ausztrália és Új Zéland) szervezete már március 25-én személyes rendezésű Awards Gálavacsorára hívta a tagvállalatokat, a verseny nevezőit és az érdeklődőket. A nyitás tehát előbb megkezdődött és a boltokban is törekszenek a vásárlási élmény fokozására, az in-store eszközök változatos alkalmazására.

Elégedettség, bizalom, megosztás

– Az emberek sokféleképpen ünneplik az anyák napját – éttermezés, piknik, focimeccs vagy film. Az anyák napi ünnepségek minden formában és méretben megtalálhatók, de mint a retail marketing szerelmese, szenvedélyesen kutattam, hogy a kiskereskedők és a márkagyártók mit csinálnak másképp idén, a pot-pandémiában – kezdi beszámolóját Zita Watkin, a Shop! ANZ munkatársa.

A látottak alapján azt tapasztalta, hogy a fogyasztók bevonzására ezen a különleges alkalmon, egyértelműen az „érzelem” a fő hajtóerő. A vásárlók becsábításában és az Anyáknapi ajándékvásárlásban a  vizuális merchandising és az élménymarketing eszközök jelentős szerepet játszanak. A „2021. Ausztrál fogyasztói trendek” kutatásra hivatkozva Zita Watkin kiemelte, hogy a vásárlói élmény mérésére három tényezőt érdemes figyelembe venni: az elégedettséget, amit a vevők éreznek az élménnyel kapcsolatban, a bizalmat, ahogy a vevők a márkát látják és azt, ahogy továbbadják, terjesztik az élmény hírét.

Érzelem és élmény

Az Anyáknapi aktivációk közül az alkalom- termék-vásárlási élmény összhangjában kiemelkedő ötletek kerültek összeválogatásra és publikálásra.

Seafolly

A Seafolly divatüzlet valódi, csak offline megtapasztalható élményt kínált a jeles alkalomból. Már az áruházon kívül felállítottak több figyelemfelkeltő kihelyezést – virágcsokros kocsi, festőállvány, amely megállította és bevonzotta a potenciális vásárlókat. A promóció lényege az volt, hogy aki 75 dollárnál nagyobb értékben vásárolt, egy csokor friss, illatos virágcsokrot kapott ajándékba. Vásárlói szempontból már az üzleten kívül vonzó volt a friss virágok látványa és illata, így megvolt az „érzelem” bekötés. Aztán a promóció leírása hatott ösztönzően. A vásárlás után, a gyönyörű csokor felkeltette más fogyasztók figyelmét és megkérdezték honnan van („terjesztés”). Vagyis az ajándékon keresztül a vásárló azonnal márkaszószóló lett, aki önként terjesztette a Seafolly promócióját.

Ferrero Rocher

Ferrero

A Ferrero Rocher a displyek mestere is és Anyáknapján sem okoztak csalódást. Tökéletes pozícionálással ötvözték ikonikus, tükörfényes arany állványaikat az Anyáknapi hangulattal. A displayeket a Coles Supermarket bejárati részén helyezték el, a  virágcsokrok mellett, ami tökéletes párosítás volt.

Chanel

Chanel

A Chanel Beauty Anyáknapja alkalmábóla hagyományos fekete-fehér színei helyett lágy, nőies színekkel jelent meg a kirakatokban és az alkalmi kihelyezésein. Az érzelmeket az érzékekre ható szabálytalan szögek és inspiráló, cselekvésre ösztönző üzenetek mozgatták meg.

Kártyák, édességek, italok

Kártyák egyebek

A szupermarketek és diszkontok bővelkedtek a kötelező Anyáknapi elemeket – személyes kártyák, ajándékkártyák, édességek,bor – vásárlására ösztönző kihelyezésekben. A másodlagos displayek tökéletesek az alkalomalapú marketinghez, rugalmasságot biztosítva az üzleteknek az eladótér több forgalmas pontján való kihelyezéséhez. Az alkalomra emlékeztetés és a választás megkönnyítése nagyon fontos. A gyors és könnyű vásárlás elveszi a vásárlók „fájdalompontjait” és fontos elemei a nagyszerű vásárlói élmény megteremtésének.

Az erős pink szín, a madár-és virágminta egyértelműen Anyáknapi hívó jelek, alkalmazásuk praktikus és látványos, főként, ha a minták merészek és háromdimenziós display-koronákon vonzzák magukra a teintetet és fokozzák az érzelmi hangulatot.

3D display korona

Kapcsolódó cikkeink