Anuga 2009: Újdonságokkal, magas minőséggel igyekeznek megfelelni a fogyasztók változó igényeinek

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 14. 00:08

Az első négy nap gyorsmérlege a világ idei legnagyobb élelmiszer vásáráról, magyar szemmel – Kölnből jelenti tudósítónk, Bajai Ernő.

– Ez a 11. Anuga, amelyen részt veszünk. Most óvatosak lettek a vevők. Kisebb tételeket vesznek, mint korábban, de többféle termékből. És a megszokottnál is erősebb a nyomás az árak letörésére – mondja Losó József, a Mirsa hűtőipari cég igazgatója az 5-ös csarnokban, ahol az Agrármarketing Centrum szervezésében öt magyar hűtőipari cég állít ki.
A Kométa 99 viszont, ahogyan legutóbb, nagy önálló standon mutatja be prémium készítményei mellett friss hús kínálatát is. A 7-es csarnokban találkoztunk Giacomo Pendranzini igazgatóval:
– A piac minden fontos szereplője itt van. Az a benyomásom, hogy nagyobb a kiállítók és látogatók érdeklődése, tájékozódási igénye, mint a lelkesedése. Látom viszont, hogy a cégek többsége igyekszik újdonságokkal, magas minőségű termékekkel megfelelni a fogyasztók változó igényeinek, és befektet a marketingbe, ahogyan ezt mi is tesszük a Kométánál.
A keddi nap krónikájához tartozik, hogy a legmozgalmasabb szektorban, az italoknál megint óriási érdeklődés kísérte a szokásos trend fórumot. A németországi Zukunftsinstitut (=Jövőkutató) Kft. képviselői bemutatták prognózisukat.
– Egészség a kulcsszó, amely megnyitja a kaput minden piachoz – hangsúlyozta dr. Matthias Horx, az intézet igazgatója, a fogyasztás varható alakulásáról szóló több könyv szerzője. – Egyrészt csökkentést jelent az egészség. Kisebb alkoholtartalmat, kevesebb cukrot vagy adalékanyagot. Másrészt az egészség, wellness, jó közérzet érdekében hozzáadott adalékokat.











Kapcsolódó cikkeink