Amikor igenis számít a külső…
Bár alig ért véget a nyár, és az év végi ünnepi időszak még távolinak tűnik, a gyártók és forgalmazók már javában készülnek a karácsonyra hagyományos és trendi ajándékcsomagjaikkal. Kínálatukat a vásárlók igényeinek megfelelően állítják össze, szem előtt tartva azt, hogy az emberek ebben a szegmensben szeretik a tetszetős csomagolási megoldásokat, és segíti őket a választásban, ha a csomagban a kozmetikai termékek mellett plusz ajándéktárgyat is találnak.
A kozmetikai csomagok piacán évről évre több szereplő jelenik meg, a már jól ismert gyártók mellett az új márkák is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.
Az Unilever Magyarország Kft. szakemberei szerint a karácsonyi ajándékcsomagok kiválasztásakor az egyik, ha nem a legfontosabb tényező a vonzó, prémium minőségű csomagolás, hiszen a polcokon lévő széles kínálatból ez tudja leginkább megragadni a potenciális vásárlók figyelmét. A design mellett az árnak, a márka megbízhatóságának, illetve a termékmixnek is kiemelt szerepe van a fogyasztói döntés meghozatalában. A csomagban elhelyezett egy-egy innováció vagy éppen egy ötletes ajándék még vonzóbbá teheti az ajánlatot.
– Az Unilever csomagjai kortól és nemtől függetlenül nagy népszerűségnek örvendenek, hiszen ki ne örülne egy, a fa alá kerülő ízléses szépségápolási csomagnak, mely akár önálló ajándékként, akár kedves kiegészítésként is megállja a helyét? – fogalmazza meg Kovács Lili, a vállalat junior brand managere.
Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője azt tapasztalja, hogy a fogyasztók egy köre előnyben részesíti a megbízható márkákat, a különleges csomagolásokat, és az olyan ajánlatokat, melyekben több termék kap helyet. Másik oldalon viszont megjelennek az árérzékeny fogyasztók, akik számára az ár a fő választási szempont és figyelnek arra, hogy a kiválasztott csomag valamilyen promóciós kedvezményhez juttassa őket a szimpla termékkel szemben.
– Természetesen ki kell emelni a megajándékozandó személyét is, hisz ez dönti el, hogy egy kozmetikai csomag figyelmesség, kísérő- vagy főajándékként szerepel az ajándékozó fejében. Ezek mindegyikét igyekszünk kielégíteni. Kínálunk egyszerűbb csomagokat, melyek 2-3 terméket tartalmaznak egyszerűbb vagy kreatívabb papírcsomagolásban, de megtalálhatóak a Nivea kínálatában a valamilyen extra értéket nyújtó prémium összecsomagolások is – tájékoztat Jáger Melinda.
Linczmayer Attila, a Florin Vegyipari és Kereskedelmi Zrt. marketingvezetője mindezeken túlmenően arra hívja fel a figyelmet, hogy az egész kategória teljesítésére hatással vannak a makrogazdasági folyamatok is, mint az átlagjövedelmek emelkedése, de emellett olyan trendek is, mint pl. az egészségtudatos életvitel térhódítása. Kozmetikai csomagok ajándékozása esetén fontos szempontnak tarja a praktikumot, hogy hasznos, jól felhasználható legyen az ajándék.
– Alapvető, hogy olyan termékeket csomagoljunk össze, amelyek illenek egymáshoz (pl. borotvahab + after shave), azokban az illatokban, amelyek a legkeresettebbek. Emellett, elengedhetetlen, hogy a vásárlók jó minőségű, tetszetős csomagolású ajándékokkal tudják meglepni szeretteiket – jelzi Linczmayer Attila. Hozzáteszi: a tavalyi évben a népszerű ajándékcsomagjaink értékesítését tovább tudtuk növelni, emellett több újdonsággal is piacra léptünk. Ebben az évben is bízunk a növekvő forgalomban és az új termékek kedvező fogadtatásában.
Több termék, mutatós csomagolás
– A Nivea márkát a családok világszerte már több mint 100 éve szeretik és választják a kiváló bőrápolás érdekében. Büszkék vagyunk arra, hogy ez idő alatt a Nivea igazi családtaggá tudott válni az emberek szívében, hiszen oly sok jó emlékük kötődik a jellegzetes Nivea illathoz. Nagyon fontosnak tartjuk tehát, hogy az innovatív csomagok mellett mindig helyet kapjanak a tradicionálisnak mondható Nivea Creme-et és más Nivea Creme illatú terméket vagy termékeket tartalmazó csomagok is a boltok polcain – hangsúlyozza Jáger Melinda.
A Florinnál kiemelt figyelmet fordítanak a karácsonyi díszdobozaik csomagolására is, hiszen a terméket kézbe véve először a csomagolással találkozik a vásárló, ezért annak minősége, megjelenése nem elhanyagolható, mivel erről fog asszociálni a beltartalomra is.
– Általában a hagyományos, vagy mondhatnám úgy, konzervatív jellegű ajándékcsomagokból nagyobb mennyiséget lehet értékesíteni, ami logikus, hiszen ezeknek a vásárlói bázisa sokkal szélesebb. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne meg az igény az újdonságokra, egyedi megjelenésekre is – jegyzi meg Linczmayer Attila.
Kovács Lili a tendenciákról szót ejtve úgy fogalmaz: az utóbbi években a piacon nagy érdeklődés mutatkozik a prémium, magasabb hozzáadott értékkel rendelkező csomagok iránt. Továbbra is a hipermarketek és a drogériák szerepe a legerőteljesebb, ezek adják a piac növekedésének motorját. A hipermarketek széles választékában főként a jobb ár-érték arányt képviselő csomagok számítanak slágerterméknek, míg a drogériák szűkebb kínálatában a prémium csomagok szerepe a jelentősebb. Az online értékesítés szerepe is kezd megerősödni Magyarországon, ami főként a magasabb értékű csomagok tekintetében figyelhető meg. Piaci jelenlétünket erősítve idén is minden csatornában jelen leszünk, illetve különböző csatornaspecifikus ajánlatokkal is készülünk a szezonra.
Tradicionális és trendi csomagok
A Florin Vegyipari és Kereskedelmi Zrt. széles választékkal, több tucat különböző kozmetikai terméket tartalmazó ajándékcsomaggal készül az év végére, külön férfiaknak és nőknek szóló összeállításokkal találkozhatnak majd a vevők a polcokon.
– A karácsonyi csomagokba jellemzően két termék kerül, általában parfümök, dezodorok, after shave-ek, testápolók, tusfürdők, borotvahabok, arcápolási termékek kerülnek összecsomagolásra különböző kombinációban. Az egészségtudatos vásárlókra is gondolunk, számukra 0%-os, mindenféle aggodalomra okot adó vegyszer mellőzésével készült termékeket tartalmazó ajándékcsomagokat is kínálunk. Kiskereskedelmi forgalomban széles körben kerülnek értékesítésre karácsonyi csomagjaink, az ismert bolthálózatok mellett a kisebb üzletekben is elérhetőek lesznek, de online is megrendelhetik őket a vásárlók – tudjuk meg a vállalat marketingvezetőjétől, aki a karácsonyi csomagok esetében az értékesítés helyén végzett kommunikációt és aktivitásokat tartja a legeredményesebbnek. Mint mondja, a vásárlók nagy része a boltban, a vásárlás alkalmával dönti el, hogy melyik csomagot válassza a kínálatból, ezért itt kell megszólítani őket.
– Emellett saját csatornáinkon, webáruházunkban is kommunikálunk az ajándékcsomagokról a vásárlók felé – fűzi hozzá Linczmayer Attila.
Az Unilever karácsonyi csomagkínálatában egyaránt megtalálhatóak a tradicionális ajánlatok mellett az aktuális trendeknek megfelelő összeállítások is. A töretlen népszerűségnek örvendő dezodort, tusfürdőt és szappant tartalmazó kombinációkon felül az idei év legsikeresebb innovációival vagy éppen különleges ajándékokat kínáló ajánlatokkal is kedveskednek a vásárlóiknak.
– Az ajándéktárgyakat rejtő csomagok minden évben a kedvencek közé tartoznak. A rendszerint visszatérő és népszerű neszesszerek mellett praktikus és egyedi ajándékokkal is készülünk; egyik Axe összeállításunk mellé például egy divatos hátizsákot kínálunk az idei évben – avat be az Unilever Magyarország Kft. junior brand managere.
– Évről évre törekszünk arra, hogy megújuljunk és valami pluszt csempésszünk a kínálatunkba. Az új formátumok mellett az illatok terén is szezonról szezonra felpezsdítjük a portfóliónkat, valamint idén két szegmens esetében is újdonsággal készülünk: Baby Dove márkánkkal a szülők számára szeretnénk egy egyedülálló ajándékcsomagot ajánlani, amelyben az újszülött kortól használható, gyengéden hidratáló termékek mellett egy altatódalt játszó zenedobozt is kínálunk. Az idei szezon másik újdonsága a 2018 év végén bevezetett Love Beauty & Planet márkánk által kínált két ajándékcsomag lesz, mellyel a vegán termékek iránt érdeklődő fogyasztóinknak is szeretnénk különleges ajándékcsomagokkal kedveskedni, illetve segíteni őket a fenntarthatóbb életvitel kialakításában.
A Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője kiemeli, hogy az előző évek sikerei megerősítették a vállalatot „A Nivea törődik a családokkal” jótékonysági program eredményességében, melyet idén is folytatnak.
– A program keretében minden megvásárolt Nivea karácsonyi csomag árából 15 Ft-ot adományozunk az SOS Gyermekfalu Magyarországi Alapítványának, melyet a Nivea saját forrásából egészít ki, hogy még boldogabbá tehessük a Gyermekfalvakban élő gyerekek karácsonyát és elősegíthessük képességfejlesztésüket – adja hírül Jáger Melinda.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Márkák lábnyoma – avagy mi a közös a Coca-Colában, a Kinderben és a Riskában?
Bár 2023-ban a gazdasági és politikai kihívások miatt nehezített pályán…
Tovább olvasom >