ALDI: 6. születésnap, 4 márkanagykövet

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 07. 10:36

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008. április 17-én nyitotta meg az első hazai üzletét, amelyet azóta 95 további bolt átadása követett. Az elmúlt hat év dinamikus növekedésének köszönhetően az ALDI ma már 1400 főnél is több munkavállalót foglalkoztat magyarországi üzleteiben.

aldi_balatonlelle_üzle_opt

Az immáron 6. születésnapjára készülő ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a nagysikerű ALDI Háziasszonyok 2013 kampány után immár második alkalommal döntött úgy, hogy kommunikációjának támogatására pályázatot hirdet a magyar háziasszonyok között. Ebben az évben már nem csupán a hölgyek, hanem az urak is lehetőséget kaptak a megmérettetésre. A múlt év során ugyanis a szervezők nagyszámú megkeresést kaptak férfi vásárlóiktól, miszerint ők is szívesen képviselnék az áruházláncot. Számukra az ALDI a – kommunikációjában elsősorban a férfias, például barkács- és grilltermékek témában a promóciót segítő – Házigazda kategória megalkotásával teremtett lehetőséget a részvételre, és így köszönte meg férfi vásárlói bizalmát.

A felhívás sikere minden várakozást felülmúlt, hiszen míg az előző Háziasszonykampányra 1500-an jelentkeztek, addig a második felhívásra már 30 000-nél is több magyar háziasszony és házigazda érezte úgy, ő lenne az ideális képviselője az ALDI-nak. A nézők interneten leadott szavazatai alapján a márkanagykövetek egy évig tartó megbízást – televíziós és rádiós reklámokban, a nyomtatott és online sajtóban, illetve személyesen az üzletekben való megjelenést – és az ezzel járó 300 000 forintos sztárgázsit kaptak.

A Háziasszony kampányra érkezett nagyszámú jelentkezés jelentette siker mellett szakmai elismerést is kapott idén az ­ALDI, és az általa következetesen képviselt kereskedelmi elvek: a magas minőségű, előreválogatott termékkínálat, az átgondolt és rendezett üzletkialakítás, a pénz-visszafizetési garancia, a következetes márkaépítés és kommunikáció. A neves nemzetközi Superbrands program elismert marketing- és reklámszakemberekből, egyetemi oktatókból és főszerkesztőkből álló szakértői bizottsága, amely itthon is már 10 éve díjazza a legkiválóbb teljesítményt nyújtó márkákat, az ALDI számára is megítélte a Superbrands 2014 címet.

„A tavalyi évben elkezdett nagy sikerű, majd az idén új szintre emelt Háziasszony kampányunkkal folytatjuk az ALDI-ra jellemző, egyedi kommunikációt: olyan
Háziasszonyok és Házigazda révén közvetítjük üzeneteinket, akikkel könnyű azonosulni, így hitelesen képviselik az ­ALDI-előnyöket” – mondja Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója. „Az áruházlánc megújult szlogenje, a „Jobban. Okosabban” összefoglalja az ALDI tudatos vásárlást segítő elveit és az áruházlánc által kínált előnyöket: a gyors pénztárakat, az előválogatott, magas minőségű termékeket, az egyedülálló pénz-visszafizetési garanciát. Büszkeséggel tölt el, hogy a Superbrands 2014 díj odaítélésével díjazta a szakma az ALDI hazai törekvéseit” – teszi hozzá Székács Tibor.

A diszkont áruházlánc 2013 őszén kezdte meg boltjai átalakítását, és ma már 22 üzletében kaphatók frissen sütött péksütemények a korábban megszokott és népszerű tartós pékáru mellett; a tervek szerint az év végéig pedig az üzletek 75 százalékában megtörténik a kínálatbővítés.

Vásárlói igényekre reagálva a tavaly óta szervesen építkező termékskála részét képezi a speciális étkezési igénnyel rendelkező vásárlók egyre szélesebb körű kiszolgálása is. Ennek megfelelően az ALDI üzletek polcain egyre többféle diabetikus, csökkentett kalória-, cukor- vagy zsírtartalmú és biotermékkel, laktózmentes tejtermékkel, valamint gluténmentes pékáruval és tésztafélékkel találkozhat a nagyközönség.

Kapcsolódó cikkeink