Agresszív terjeszkedés a világ óriáscégeivel szemben
– Növekvő működési költségeink és a külföldi láncok által kiélezett verseny következtében idén indult hároméves, agresszív tervünkben összesen 1200 új modern üzlet nyitását tervezzük, főleg Kína fejlettebb, keleti részén – jelentette be Liang Wei, a Lianhua Szupermarket Holding vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón. Leginkább a világ két legnagyobb kereskedelmi vállalata, az amerikai Wal-Mart Stores és a francia Carrefour gerjeszti a versenyt, amelynek tétje a jelenleg 1000 milliárd amerikai dollárra tehető kínai piacon megszerezhető pozíció. De az arénában számottevő konkurenciát jelentenek további globális játékosok is, mint a német Metro, a brit Tesco vagy a kínai tulajdonban lévő Wumart.
– Bízunk benne, hogy bruttó nyereségünk idén 0,5 százalékpontot meghaladó mértékben növekszik – hangsúlyozta Liang Wei.
Tavalyi bruttó nyereségük 11,2-ről 12,1 százalékra emelkedett. Pénzben kifejezve elérte a 31,3 millió amerikai dollárt.
A Lianhua saját kezelésében vagy franchise rendszerben működtet szuper- és hipermarketeket, valamint kényelmi üzleteket. Bár egész Kínában jelen vannak, boltjaik zöme a gazdagabb keleti részben található.
A 3716 egységből legtöbb, 1960 a kényelmi üzlet, míg mellette 1652 szupermarket és 104 hipermarket tartozik a portfólióba.
Õk is óriási versenyre kényszerülnek azonban, ahogy a kínai piac minden szereplője. Például a Carrefour forgalma 53 százalékkal emelkedett tavaly az előző évhez képest. A Wal-Mart 30 százalékkal növelte bevételeit.
Ráadásul a Wal-Mart idén februárban 1 milliárd dollárt fizetett azért, hogy 2010-ben tulajdonosa lehessen egyik kínai konkurensének, amely 34 városban 101 hipermarketet üzemeltet.
Liang Wei látja a pozícióharc élességét:
– Nemzetközi versenytársaink nagyon erősek – mondta. – Jól megalapozottan működnek, amit igyekszünk tanulmányozni. A Lianhua legnagyobb kihívása azonban az önmagunkkal vívandó verseny.
Hozzátette, hogy folytatják más cégek felvásárlásának, illetve egyesülések lehetőségeinek vizsgálatát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >