Agrárlogisztikai központot és hűtőházat adtak át Nemesvámoson
Agrárlogisztikai központot és hűtőházat adtak át a Veszprém megyei Nemesvámoson, a beruházás 274 millió forintba került.
A pénteki átadó ünnepségen Sövényházi Balázs, Nemesvámos polgármestere (Fidesz-KDNP) elmondta: 114 millió forintos uniós támogatásból finanszírozták a 830 négyzetméteres agrárlogisztikai központot, 50 millió forintból épült meg a 250 négyzetméteres hűtőház, a hozzá kapcsolódó vásártérrel és parkolóval a Vidékfejlesztési Program támogatásából, valamint 100 millió forintba került a 4,5 kilométer hosszú mezőgazdasági út, 10 millió forintból pedig traktort vásároltak.
Elmondta, az a beruházás célja, hogy minél több, helyben termelt alapanyagot tároljanak és dolgozzanak fel.
Az egy év alatt elkészült környezettudatos beruházásnál napelemet használtak, a terményt helyben tárolják, feldolgozzák és helyben is értékesítik, így nincs szükség szállításra. A logisztikai központ mellett egy hídmérleget is üzemeltetnek, amely a maximum 60 tonnás járművek mérésére szolgál.
Viski József az Agrárminisztérium vidékfejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy a Vidékfejlesztési Programból 80 milliárd forintot szánnak az önkormányzatoknak, amelyből iskolák, óvodák, utak, munkahelyek épülhetnek a versenyképesség megőrzése, megerősítése érdekében.
Ovádi Péter, a térség fideszes országgyűlési képviselője pedig arról beszélt, hogy Nemesvámoson az elmúlt egy évben végrehajtott 2,5 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően mintatelepüléssé vált a térségben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >Nyilatkozat a növényvédelmi tevékenység felelőséről
A növényvédelmi szolgáltatási tevékenységről a támogatásokban részesülők szolgáltatnak adatot. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >