Agrárkamara: a piaci igényekhez kell igazítani az agrár-felsőoktatást
A munkaerőpiac igényeihez kell igazítani az agrár-felsőoktatást, egyebek mellett a kereslet és a kínálat hatékony összeegyeztetésével, valamint jelentős kutatásfejlesztési tevékenység támogatásával, mert a képzési problémák már az ágazat versenyképességét veszélyeztetik – hangsúlyozza a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az MTI-hez ljuttatott közleményében, amelyben a második alkalommal megrendezett felsőoktatási kerekasztal megbeszélés eredményeiről számolt be.
A közlemény szerint a NAK által összehívott tárgyaláson képviseltette magát az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a főbb piaci szereplők – 16 cég az élelmiszeripar területeiről -, valamint az agrár-felsőoktatási intézmények.
A cégek részéről felmerült az igény az ágazatokban létrehozott tudásközpontra, ahol világszínvonalú infrastruktúra áll a rendelkezésre. A felsőoktatási intézmények felé egyértelmű elvárásként fogalmazták meg, hogy világszintű, specializálódott, költséghatékonyan létrehozott tudást adjanak a munkaerőpiac majdani szereplőinek.
A Szent István Egyetem, a Kaposvári Egyetem, a Pallasz Athéné Egyetem, a Pannon Egyetem, a Nyíregyházi Egyetem, a Debreceni Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem, a Széchenyi István Egyetem és a Nyugat-Magyarországi Egyetem képviselői jelezték, hogy a folyamatos átalakítás, átszervezés nem tett jót az agráregyetemeknek. A felsőoktatási intézmények vezetői úgy vélték, hogy a munkaerőpiac szereplőinek pontos jelzést kell adniuk arról, hogy a gazdaságnak milyen típusú szakemberekre van szüksége ahhoz, hogy Magyarország 15 év múlva a világ élvonalába tartozzon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Víz Világnap: A klímaváltozás miatt különösen fontos a megfelelő vízgazdálkodás
A víz olyan természeti kincs, amelyre fokozottan vigyáznunk, vele megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >