A zöldségek már fékeznek
A fogyasztói árak 2011 júniusában 0,2 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint májusban. Az árak tavaly júniushoz képest 3,5 százalékkal nőttek. A nyugdíjasok mutatói 0,3, illetve 3,9 százalékos értéket mutatnak. A KSH szerint egy hónap alatt – 2011. májushoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 1,0 százalékkal csökkentek, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 9,2 százalékos árcsökkenése és a többi élelmiszer 0,3 százalékos átlagos árnövekedése következtében. Növekedett a margarin (2,8 százalék), a szalámi, szárazkolbász, sonka (1,8 százalék), a párizsi, kolbász (1,6 százalék) és a tej (1,4 százalék) ára. Árcsökkenés következett be a cukor (4,2 százalék) és a tojás (2 százalék) esetében.
2010. júniushoz viszonyítva az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 6,7 százalékkal emelkedtek. Ezen belül jelentősen nőtt a liszt (67,2 százalék), a cukor (63,4 százalék), az étolaj (27,0 százalék), a tej (16,5 százalék), a péksütemények (14,7 százalék), a kenyér (12,9 százalék) és a sajt (12,7 százalék) ára. Olcsóbb lett a tojás (5,4 százalék) és az idényáras élelmiszerek ára is csökkent (4,3 százalék). Az átlagosnál nagyobb mértékben, 5,3 százalékkal drágultak az egyéb cikkek, ezen belül a járműüzemanyagok ára 12,0 százalékkal, a gyógyszereké, gyógyáruké 3,6 százalékkal nőtt.
A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,3 százalékkal, a szeszes italokért, dohányárukért átlagosan 0,9 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, mint egy évvel ezelőtt. Az első hat hónapban átlagosan 4,1 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >