A Z-generáció háromszor annyit költ Valentin-napon, mint máskor
A Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon.

Az 1964 előtt született férfiak nem költenek ezen a napon
Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon – derült ki az Erste Bank MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményéből.
Azt írták, a szerelem ünnepének is nevezett napon átlagosan 16 százalékkal költenek az ügyfelek többet, mint egy átlagos januári napon. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet költenek a fogyasztók. A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el, (az 1996-2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.
Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai – a mai 42-58 évesek – már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet erre a célra, a millenniumi generáció – az 1980 és 1996 között születettek – pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor.
A Z generáció turisztikai, utazási kiadásai 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot, míg a divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. A Z generáció tagjai hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként – közölte az Erste Bank.
Kapcsolódó cikkeink
Kiegyensúlyozott maradt a fogyasztói kereslet, a Fitch feljavította idei globális gazdaságnövekedési előrejelzését
A Fitch Ratings nemzetközi hitelminősítő feljavította az idei világgazdasági növekedésre…
Tovább olvasom >Az érték idén mindent visz: étel- és italtrendek 2023-ban
A megélhetési válsághoz és az inflációhoz való alkalmazkodás a fogyasztókat…
Tovább olvasom >Hazai láncok: az 54%-os inflációt követő kiigazítási időszak
Bár azt gondolhattuk, hogy a 2020-ban kitört pandémia időszakának lecsillapodását…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brit Tesco 33%-kal csökkenti a Clubcard utalványok értékét
Az új bevásárló appjára való átállás közepette a Tesco öt…
Tovább olvasom >Már kapható a Häagen-Dazs és Pierre Hermè új macaron-jégkrémcsaládja az Egyesült Királyságban
A Häagen-Dazs a macaronjairól híres cukrászmesterrel, Pierre Hermé-vel együttműködve dobta…
Tovább olvasom >K&H felmérés: egyre kevesebb profittal számolnak a nagyvállalatok
A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek…
Tovább olvasom >