A világ legértékesebb márkái
Az Interbrand ebben az évben is összeállította a világ legértékesebb márkáinak listáját. A top tíz összetétele nem változott sokat, de a fogyasztók az összes céget a bizalom megvonásával büntették a gazdasági válságért.
Az Interbrand tíz éve méri a márkák értékét a vállalatok egy éves teljesítménye alapján. Ezen időszak alatt most először esett a top 100-ba kerülő márkák értéke. Az első két hely sorsa változatlan maradt, eszerint a két legértékesebb márka a Coca-Cola és az IBM.
A top öt összes többi helyezettje veszített értékéből tavalyhoz képest. A Microsoft 4 százalékos visszaeséssel a harmadik, a General Electric pedig 10 százalékos mínusszal a negyedik. A Nokia 3 százalékos visszacsúszással az ötödik helyet érte el.
Nem meglepő, hogy az autógyártókra és a pénzügyi cégekre igen rossz hatással volt az elmúlt év, a legnagyobb zuhanást az olyan cégek élték meg, mint az American Express, amely a 15. helyről a 22. lett.
A leggyorsabb növekedést ismét a Google könyvelhette el, 25 százalékos értékemelkedéssel a keresőóriás a tizedikről a hetedik helyre ugrott – jelenti az AP hírügynökség nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >