A vasárnapi zárva tartás a webshopokra tereli a játékvásárlókat
Az üzletek vasárnapi zárva tartása a webshopokra tereli a húsvéti játékvásárlókat – derül ki a játékkereskedő és importőr Formatex Kft. MTI-hez eljuttatott felméréséből.
A több mint ezer fős kutatás szerint a válaszadók többsége, 64 százaléka webshopon keresztül fogja intézni a vásárlást. Közel negyedük szombaton, húsz százalékuk hétköznap napközben, közel 14 százalékuk pedig hét közben, a meghosszabbított nyitva tartás alatt tervezi a vásárlást. A cég az idén húsvétkor 125 millió forintos nettó forgalmat vár.
A közleményben Borhi János, a Formatex Kft. ügyvezetője kifejtette: tapasztalataik szerint a válság alatt a családok egyre kevesebbet költöttek játékra, de fordulatot hozott a 2014-es karácsonyi szezon. A cég Játéksziget kiskereskedelmi hálózata így tavaly mintegy 10 százalékos növekedéssel zárta az évet, és 1,4 milliárd forintos nettó forgalmat ért el. Az értékesítés felfutása a húsvét előtti utolsó hétre várható, ráadásul az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti – tette hozzá Borhi János.
A kérdőív kitöltőinek 42 százaléka táblás játékokat vásárolna legszívesebben húsvétra, építőjátékot a válaszadók 38 százaléka venne, ügyességi és sportjátékot 33,54 százalék, babás-állatos szerepjátékra pedig közel húsz százalék költene. A távirányítós játékok, mobiltelefonok, táblagépek a szülők 15-16 százalékának körében népszerű húsvéti ajándékok.
Egy-egy gyereknek a válaszadók közel 44 százaléka 2 és 5 ezer forint közötti értékben vásárol játékot, negyede 5000-7500 forint között költ, 16 százalék pedig úgy gondolja, inkább 1000-2000 forintot költ gyerekenként. A válaszadók 35 százaléka szerint a gyerekek 500 forint körüli locsolópénzzel térnek haza, de 18 százalékuk úgy tudja, hogy akár 2-5 ezer, vagy 5000-7500 forint is lapulhat a zsebükben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: pünkösdkor majdnem annyian utaznak, mint húsvétkor
Pünkösdkor közel annyian utaznak idén, mint húsvétkor a Szallas.hu előfoglalási…
Tovább olvasom >A külföldi turisták Budapesten kívül nem nagyon mennek máshova
A KSH márciusi turisztikai eredményei kiugró növekedést mutatnak, amely elsősorban…
Tovább olvasom >MTÜ: nőtt a húsvéti forgalom a szálláshelyeken
A tavalyi ünnepi hosszú hétvégéhez képest 3 százalékkal magasabb forgalmat…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >