A vásárlók csekély része érti az élelmiszercímkén írtakat egy felmérés szerint
Az élelmiszerek címkéjét saját bevallása szerint a vásárlók közel fele megnézi, de alig egytizedük érti teljes mértékben az ott feltüntetett információkat – derült ki a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének (FÉSZ) friss kutatásából.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott, online megkérdezéssel májusban készített, a 15 év feletti nőkre reprezentatív kutatás szerint 91 százalékban a nők intézik – egyedül vagy megosztva – a családi nagybevásárlásokat.
A vásárlók 86 százaléka nézi meg a termék szavatosságát, 63 százalékuk számára az ár is előkelő helyen áll.
A címkék információtartalmában a megkérdezettek alig fele bízik meg, mindössze 9 százalékuk érzi úgy, hogy az élelmiszerek címkéi teljes mértékben megbízható információkat nyújtanak, az inkább bizalommal lévők aránya is csak további 32 százalékra tehető.
A felmérés szerint a megkérdezettek 75 százaléka az egészséges, 54 százaléka a megfizethető élelmiszereket részesíti előnyben, a jó minőséget a megkérdezettek 38 százaléka várja el, illetve engedheti meg magának.
A megkérdezett nők 77 százaléka vásárol szupermarketekben, míg 48 százalékuk megfordul hipermarketekben is. Zöldségért a zöldségeshez 42 százalékuk jár, húsért a henteshez 34 százalékuk, míg mindezekért piacra a nők harmada megy rendszeresen.
A kutatásból az is kiderült, hogy a dietetikus a legnépszerűbb tanácsadó, minden második ember ad a véleményére. A válaszadók 38 százaléka hallgat családtagjai, 24 százaléka pedig tapasztalataira is, ha élelmiszerügyben keres tanácsot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Grant Thornton felmérés: Rugalmasság és befogadó munkakörnyezet segíthet megtartani a számviteleseket
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >