A vásárlói szokások teljes volumenű elemzése

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 09. 30. 10:54

A vásárlói szokások teljes volumenű elemzésére alkalmas kereskedelmi rendszer indult Magyarországon – közölte a fejlesztő Laurel cégcsoport. A szolgáltatásba bekapcsolódó kereskedelmi hálózatok törzsvásárlóinak tranzakcióiról a kasszákon keresztül információkat közvetítenek a központi adatbázisba.

Új informatikai rendszer kezdte meg működését Magyarországon. A 21 éves tapasztalattal rendelkező Laurel cégcsoport fejlesztése a Tudatos Vásárlás Rendszer, amely egyaránt hasznos a kereskedőknek, a vásárlóknak és a társadalom egészének. A Laura kasszaszoftver továbbfejlesztésével olyan rendszer jött létre, amely összegzi, elemzi a vásárlások adatait – mondta a Laurel tulajdonos-ügyvezetője.

Bessenyei István szerint a kereskedők legnagyobb előnye abból adódik, hogy a rendszerből származó információk alapján átalakíthatják az árupalettát, láthatják, mely termékeket keresik leginkább a vásárlók. A fogyasztói viselkedés kutatása, elemzése pedig lehetővé teszi, hogy személyre szabott ajánlatokkal kedveskedjenek a vevőknek. A vásárlók úgy érezhetik, érdemes az adott egységben költeniük, mert ott valóban ismerik és kiszolgálják az igényeiket.

A rendszer pontosan tudja, hogy ki, milyen árucsoportot szeret, mit szokott gyakran vásárolni. A lojalitás megszerzése nehéz feladat, de hosszú távon érdemes érte erőfeszítéseket tenni. Ha valahol jól érzi magát a vásárló, akkor szívesen tér vissza, még akkor is, ha az adott üzlet nem a legolcsóbb a környéken – tette hozzá Bessenyei István.

A tulajdonos-ügyvezető elmondta, a rendszer a vásárlók számára is hasznos, a regisztrálók nyomon követhetik költéseiket és átalakíthatják szokásaikat, hogy olcsóbban és környezettudatosabban intézzék bevásárlásaikat.

A megváltozott vásárlói szokásokról, illetve a Tudatos Vásárlás Rendszerről az érdeklődők bővebben is tájékozódhatnak a november 12–13-án megrendezésre kerülő 5. Laurel Retail Konferencián.(x)

Kapcsolódó cikkeink