A vártnál jobban javult az ifo júniusi német üzleti hangulatindexe
Az elemzők által vártnál is kedvezőbb lett júniusban a német üzleti hangulatindex.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete csütörtökön azt közölte, hogy felmérése szerint az üzleti hangulatindex júniusban 101,8 pontra nőtt az előző havi 99,2 pontról. Szakértők kevésbé javuló mutatóra, 100,6 pontra számítottak júniusra.
Az üzleti hangulat annak köszönhetően javult, hogy a felmérésbe bevont üzleti szereplők jobbnak ítélték meg aktuális helyzetüket, mint az előző hónapban, és az elkövetkező hat hónappal kapcsolatban is derűlátóbbak voltak, úgy vélték, lecsengőben a pandémia harmadik hulláma és a megszorítások enyhítésével felpörög a gazdaság.
Az index alkotóelemei közül az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató értéke 99,6 pontra emelkedett a májusi 95,7 pontról, a hat hónapra előre tekintő kilátások megítélését számszerűsítő érték pedig 102,9 pontról 104 pontra javult. Mindkét részmutató jobb lett a vártnál, a kilátásokra 103,9 pontot, az aktuális helyzetre 97,8 pontot vártak az elemzők.
Az ifo német üzleti hangulatindexe tavaly januárban 96,0 ponton kezdte az évet, majd a koronavírus-válság miatt április-májusban érte el mélypontját 74,2 és 79,7 ponton. Onnan szeptemberig folyamatosan emelkedett, majd az év végén a második fertőzési hullám miatt újból életbe léptetett korlátozások következtében ismét csökkent, de a tavaszihoz képest már csak elenyésző mértékben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Romlott az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben februárban
Februárban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Tovább csökkent az áremelést tervező cégek aránya Németországban
Augusztusban kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban,…
Tovább olvasom >Tovább csökkent az áremelést tervező élelmiszeripari cégek aránya Németországban
Májusban kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >