A vártnál erősebben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben stagnált, éves szinten pedig 1,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom.
Elemzők éves bázison 1,8 százalékos emelkedésre számítottak a februári, a felülvizsgálat után 2,8 százalékosról 3,0 százalékosra javított növekedés után. Havi szinten elemzők 0,1 százalékos csökkenést vártak az előző havi 0,5 százalékos emelkedés után.
Az Európai Unió egészében havi szinten 0,3 százalékkal, éves összevetésben pedig 2,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom márciusban az előző hónapban mért 0,5 százalékos, illetve 3,4 százalékos emelkedés után.
Az előző év márciusához képest az euróövezetben 0,7 százalékkal, az unióban pedig 0,4 százalékkal nőtt az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma. A benzinkutak forgalma az euróövezetben 1,4 százalékkal, az unióban pedig 4,1 százalékkal nőtt. Az üzemanyagot nem számítva a nem élelmiszeripari termékek eladásai az euróövezetben 3,0 százalékkal, az unióban pedig 4,4 százalékkal ugrottak meg.
Éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom összességében a legnagyobb mértékben, 10,8 százalékkal Írországban emelkedett, megelőzve Romániát (9,3 százalék), valamint Horvátországot és Luxembourgot (mindkettő 8,6 százalék). Csökkenést mértek Szlovákiában (2,0 százalék), Ausztriában (1,0 százalék) és Belgiumban (0,9 százalék).
Az euróövezetben februárhoz képest az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 0,6 százalékkal nőtt, míg a nem élelmiszeripari termékek forgalma 0,4 százalékkal, a benzinkutaké pedig 0,6 százalékkal csökkent. Az unióban az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 0,5 százalékkal, a nem élelmiszeripari termékeké pedig 0,2 százalékkal nőtt, míg a benzinkutak forgalma stagnált.
Az uniós tagállamok közül havi szinten a legnagyobb mértékben Litvániában (1,7 százalék) nőtt a kereskedelmi forgalom, megelőzve Portugáliát (1,2 százalék) és Nagy-Britanniát (1,1 százalék). A legnagyobb csökkenést Szlovéniából jelentették (3,1 százalék), majd Horvátország (1,9 százalék) és Ausztria (0,8 százalék) következik.
Magyarországon havi összevetésben 0,2 százalékkal nőtt, éves szinten pedig 6,0 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene márciusban az Eurostat adatai szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >