A vadhús egészségesebb, ökológiailag kedvezőbb és most még gazdaságosabb is lehet
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület és a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület mától forgalomélénkítő és vadhúst népszerűsítő kampányt indít.
A kampány célja a forgalomélénkítés mellett a vadhús fogyasztására való ösztönzés. A programban részt vehet bármely vendéglátásban működő egység, amely vállalja, hogy 2022. november 18-tól november 27-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. A csatlakozás és a részvétel népszerűsítése a közösségi médiában történik. A kampányban résztvevő éttermeket a közösségi médiában követhetik az érdeklődők a #vadateszem hashtagre keresve.
„Az elmúlt éves fogyasztási adatok szerint a baromfihús egy év alatt 50-60%-kal drágult, a sertéshús 60-70%-kal emelkedett, így most komoly árelőnyt jelent a vadat is kínáló éttermeknek a relatíve alacsonyabb árú vadhús”
– mondta Csókay Ákos, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára.
„Azt gondoljuk, hogy ha ezzel most az éttermek meg tudnak spórolni anyagköltségen 20-30%-ot, ezzel együtt edukálják is a vadhús fogyasztásra egy egészségesebb irányba, akkor az egész kampány egy nagyon hasznos és gazdaságilag is megtérülő kezdeményezés”
– tette hozzá.
A vadhús teljes mértékben hazai forrásból származó, hazai hentesek által feldolgozott termék, vagyis 100%-ban hazai termék, ráadásul a legkisebb ökológiai lábnyommal előállított hús a jelenleg kapható húsok között. Zsírtartalma ugyanakkor sokkal alacsonyabb, fehérjetartalma pedig magasabb, mint a háziállatok húsának, és a kalóriatartalma is alacsony, így könnyen beilleszthető az alacsony kalóriatartalmú étrendbe is.
A #vadateszem kampány kiválóan illeszkedik a BKIK „Újra Nyitva Budapest” programjához, hiszen közös cél az éttermekre, éttermi fogyasztása felhívni a vendégek figyelmét, és így is támogatni az elmúlt nehéz évek után fennmaradó vállalkozókat, akik most éppen a magas rezsiárak miatt kerültek nehéz helyzetbe.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a #vadateszem kampány
Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása,…
Tovább olvasom >2024-ben is megrendezik a #vadateszem kampányt
A #vadateszem forgalomélénkítő és vadhúst népszerűsítő kampány 2024. november 22-én…
Tovább olvasom >Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >