A Tesco megvenné a Carrefour 61 ázsiai üzletét
Növelheti súlyát az ázsiai piacon a Tesco, ha megszerzi a Carrefour áruházlánc eladásra kínált térségbeli üzleteit. A brit óriáscégnek több mint tíz vetélytárssal kell majd megküzdenie – a vételár elérheti az egymilliárd dollárt.
A Financial Times szerint a Tesco mellett több mint 10 cég jelezte részvételét a tenderen, köztük Japán második legnagyobb kereskedelmi hálózata, az Aeon, szingapúri és thaiföldi áruházláncok, a francia Casino, valamint további Ázsián kívüli cégek is. Sajtóértesülések szerint a világ legnagyobb áruházlánca, a Wal Mart nincs a pályázók között.
A Carrefour mintegy 800 millió és egymilliárd dollár közötti eladási árral számol, amit az elemzők a nagy érdeklődés láttán reálisnak tartanak. A francia kereskedelmi lánc összesen 61 üzletén ad túl Malájziában, Thaiföldön és Szingapúrban, mivel ezekben az országokban nincs esélye piacvezetővé válnia; kínai, indonéz és tajvani érdekeltségeit viszont megtartja.
A Tesco egyébként már több mint egy évtizede van jelen Ázsiában, Thaiföldön és Malájziában már piacvezető. Jelenleg több mint 1200 üzletet működtet a kontinensen, és 2011. februárig további 270 egység nyitását tervezi.
Ami a Carrefourt illeti, a francia vállalat komoly átalakításon megy keresztül, amelynek egyik fő célja a költségek csökkentése. Az idei évre tervezett 500 millió eurós megtakarításból 236 millió eurót már sikerült teljesíteni, így a cég épphogy, de ismét visszatért a nyereséges zónába az első félévben. A Deloitte felmérése szerint a Carrefour a világ második legnagyobb kereskedelmi lánca a forgalom alapján, a német Metro és a Tesco előtt. A francia vállalat a kilencvenes évek végén tervbe vette, hogy Magyarországon is megjelenik, végül azonban a piaci viszonyok feltérképezése után úgy döntött, nem létesít üzleteket hazánkban. A társaság korábban közvetve, a Corában birtokolt 42 százalékos tulajdonrészén keresztül még képviseltette magát Magyarországon, 2001-ben azonban eladta részesedését a Deutsche Banknak 850 millió euróért – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >