A Tesco és a Nestlé 15,5 millió forinttal támogatja Mikulás napján a rászorulók ellátását
December 6-án a Mikuláshoz hasonlóan a Nestlé és a Tesco is készül ajándékkal. Idei közös kampányának eredményeként a két cég ugyanis 15,5 millió forinttal támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. Az ősszel meghirdetett jótékonysági akció keretében a Nestlé a szeptember 29. és október 12. között a Tesco áruházakban értékesített Nestlé termékek értékének 1 százalékát ajánlotta fel élelmezési célra, az összeget pedig a Tesco megduplázta.
Idén ősszel ismét összefogott a Nestlé és a Tesco, hogy a vásárlók segítségével támogassák a nehéz sorsú embereket. A jótékonysági akció ideje alatt a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek (pl. édességek, kávé, babaételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, levesporok) árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így együtt 15 500 000 forinttal járultak hozzá a rászorulók élelmezéséhez. Az adományt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kapja, akik az összegből 166 ezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek. Ezek a csomagok jellemzően olyan lejáratközeli, csomagoláshibás, de kiváló minőségű és emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket tartalmaznak, amelyeket a szervezet áruházakból és élelmiszergyártóktól gyűjt össze napi rendszerességgel.
„Milliónyi, sőt tízmilliónyi köszönettel tartozunk a Tesco Magyarországnak, a Nestlé Hungáriának és persze a vásárlóiknak, amiért a viszontagságos időkben sem feledkeznek meg a nélkülöző emberekről. Sajnos a hideg idő beálltával jelentősen emelkedtek a rászorulói igények, újabb és újabb emberek és családok kérik a segítő élelmiszer-csomagjainkat. A most kapott pénzügyi támogatás stabil hátteret biztosít a következő időszakra az ő ellátásukhoz is.”
– mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
„A mindennapjainkat érintő számos kihívás miatt a megélhetés egyre többeknek okoz problémát. Örülök, hogy a Nestlével közösen idén is segíthetünk azoknak, akik most a legnehezebb helyzetben vannak. Hálás köszönet vásárlóinknak, akik egy-egy termék megvásárlásával a jó ügy mellé álltak, és külön öröm számunkra, hogy hozzájárulásukkal tavalyhoz képest több mint 50 százalékkal tudtuk növelni az adomány értékét”
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője.
„Örömmel vettünk részt az idei akcióban is, a Nestlé számára ebben a nehéz időszakban különösen fontos a rászorulók támogatása. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnereként 2008 óta segítjük tevékenységüket, az elmúlt években több tízmillió millió forint értékű élelmiszer- és pénzadománnyal támogattuk az egyesület munkáját. Felelős élelmiszeripari vállalatként küldetésünknek tekintjük, hogy adományokkal és önkéntes munkával is segítsük az élelmiszermentés érdekében dolgozó szervezeteket. Az idei évben különösen hálásak vagyunk fogyasztóinknak, akik termékeink megvásárlásával támogatták ezt a számunkra is fontos ügyet”
– mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária vállalati kommunikációs igazgatója.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Jelenleg több mint 160 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak a 2021/22-es pénzügyi évben 3403 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 8,1 millió adag ételt jelentett a nélkülözőknek. A Nestlé 2022-ben eddig 44,6 millió forint értékben juttatott el élelmiszert az Élelmiszerbankhoz.
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >