A száz legnagyobb magyar vállalat
Megviselte az elhúzódó gazdasági válság tavaly a legnagyobb árbevételű 100 magyar céget, és szokatlanul nagyfokú átrendeződéseket indított el a rangsorban – derül ki a Figyelőben csütörtökön megjelent TOP 100 vállalat adataiból.
A százas rangsorban 19 új belépő van, 8 vállalat ugrott előre több mint tíz helyet, és 16 cég rontott több mint tíz helyezést. A Dun & Bradstreet által összeállított lista élén nincsenek nagy meglepetések, ugyanakkor a vezető 10 cég után következő „mélyebb” rétegekben annál nagyobb mozgás tapasztalható. Ezt egyértelműen a 2008 őszén begyűrűzött, és tavaly is meghatározó hatást gyakorló világgazdasági válság okozta.
Az adatokból jól látszik, hogy a TOP 100 vállalat piacai nagyobb mértékben zsugorodtak, mint a magyar gazdaság: míg a nemzeti össztermék tavaly 6,3 százalékkal csökkent, e cégek árbevétele 9,3 százalékkal zsugorodott. Ezen belül is különösen figyelemre méltó, hogy a GDP több mint harmadát adó energetikai szektor teljesítménye 11 százalékkal zuhant.
A TOP 10 vállalat rangsorában egy új cég jelent meg: a NOKIA Komárom Kft. rögtön a 2. helyen debütált a listát évek óta vezető Mol Nyrt. mögött. Az élen a legnagyobb előrelépést a General Electric tudja felmutatni: a 7. pozícióról a 4. helyre lépett előre.
A nyertesek közül kiemelkedik a Jabil Circuit Kft. szerződéses elektronikai gyártó és a Richter Gedeon Nyrt. gyógyszergyár, az előbbi 28, az utóbbi 22 helyet javított egy év alatt. Ezzel szemben a Waberer’s logisztikai-szállítási cégcsoport és a tüzelőanyagokkal üzletelő Donau Brennstoffkontor Kft. 30, illetve 27 helyet zuhant. A listából kiderül, hogy a szektorok közül a járműipar árbevétele mélyrepülésben van: egy év alatt eltűnt a piac 31,3 százaléka.
Az első három helyezett: a MOL, a Nokia Komárom Kft és az Audi Hungária Motor Kft.
A nagy kereskedelmi láncok közül a Tesco egy helyet előre lépve a 11., a SPAR megőrizte 14. helyét, akárcsak az Auchan a 24. pozíciót, a Metro 2 helyet hátracsúszva a 30. a sorban – közli a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >