A szakma legnagyobb akvizíciója után a Spar

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 02. 05. 08:00

A Spar Magyarország Kft. lapunk nyomdába adásakor még nem rendelkezett pontos adatokkal, de Laber Zsuzsa kommunikációs vezető elmondta, hogy terveiknek megfelelő forgalmi eredménnyel zárták a 2008-as évet. Az elmúlt évben végrehajtották a Spar és a magyar élelmiszer-kereskedelmi szakma legnagyobb akvizícióját. 174 Plus üzletet vettek át. Zöldmezős beruházásban 13 új Spar szupermarketet nyitottak, és további 4 Plus üzlet volt az átvétel pillanatában építés alatt, ezek is megnyitottak a terv szerint. Mindezek mellett 8 Spar szupermarketet újítottak fel teljesen. A Spar üzleteinek száma az előző évihez képest csaknem megduplázódott.
A Spar legjelentősebb beruházása: 2008 augusztusában átadásra került a Spar második logisztikai központja Üllőn. A 47 ezer négyzetméteres raktárbázis megnyitása egyben 600 új munkahelyet teremtett. A Spar 2005-ben megnyitott saját húsfeldolgozó üzemében bővítették a kapacitást és növelték a hatékonyságot.
A Spar azon a fontos üzletpolitikai alappillérén nem változtatott, hogy minőségi termékválasztékot kínál vásárlóinak, amely több mint 30 000 termékből áll. A cég továbbra is elkötelezett a minőségi széles áruválaszték, valamint a vevőközpontú kiszolgálási kultúra mellett, egyszóval a minőségi, etikus kereskedelem mellett. Az árukínálat jelentős részét magyar termékek teszik ki, valamint megtalálhatóak a nemzetközi márkatermékek is. A Spar vásárlói szeretik és előnyben részesítik a kiváló minőségű magyar termékeket, ezért cégük tudatosan keresi a hosszú távú kapcsolatokat megbízható hazai beszállítókkal, úgy gyártói oldalon, mint termelői oldalon. 2008-ban a Spar és az Agrármarketing Centrum összefogott a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet viselő termékek népszerűsítésére.
A Spar az emelkedő élelmiszerárakkal és a megélhetési költségekkel kapcsolatos helyzetre folyamatosan megújuló akciós kínálatán túl úgy reagált, hogy kifejlesztett egy teljesen új saját márkás termékcsaládot, ami segít a vásárlóknak a spórolásban. 2008 áprilisában a Spar, Kaiser’s és Interspar áruházakban „S-Budget” márkanév alatt indulásként több mint 40 új terméket vezetett be, 2008. év végén ezen termékek száma már 130 volt, a termékcsoport fejlesztése 2009-ben is folytatódik. Ezek az árucikkek a Spar márkatermékeknél a már megszokott kiváló ár-érték arányt egyedülálló, a pénztárcát különösen kímélő árakkal kombinálják. A középpontban az alapélelmiszerek állnak.
Idén a fennálló gazdasági helyzetben a Spar célja továbbra is megőrizni a csak rá jellemző megkülönböztetett értékeket, domináns piaci szerepét. Továbbá fejlődni kíván a szolgáltatások terén, nagy hangsúlyt fektetve a vásárlói elégedettségre. Cél a költséghatékony működés mellett a munkahelyek megtartása is. A Plus-hálózat átalakítása, amely 2008-ban a termékválaszték bővítésével megkezdődött, szintén folytatódik, cél, hogy az üzletek minél hamarabb elnyerjék a Spar-arculatot.

Kapcsolódó cikkeink