A SPAR lett az év egészségtudatos kereskedője
Egyre többen vannak Magyarországon, akik valamilyen érzékenységgel rendelkeznek, illetve tudatosabban szeretnének étkezni. A SPAR az országos hálózatában több mint 1500 féle árucikket kínál számukra, s kiemelten kezeli az egészségtudatos életmód népszerűsítését is.
A SPAR egészséges életmódhoz kapcsolódó termékfejlesztéseit idén Just Clear Fitness-Életmód Award díjjal jutalmazták, amelynek keretében az üzletlánc lett az Év egészségtudatos kereskedője 2022-ben. A rangos díjat öt hazai sportszakmai szervezet támogatásával ítélte oda a zsűri a SPAR-nak. Az áruházlánc a hazai piacra lépése óta kiemelt figyelmet fordít az egészséges életmód népszerűsítésére, a tudatos táplálkozás és a környezetünk megóvását célzó fogyasztói kultúra támogatására, illetve a mentes és speciális termékek fejlesztésére, így az évek alatt meghatározó szerepe lett a kiskereskedelem ezen szegmensében is.
A SPAR Magyarország ma már több mint 1500 féle árucikket kínál országos hálózatában a tudatos vásárlók, illetve a különböző intoleranciával élők számára. Az „életmód” kategóriába tartozó termékeket, legyen szó glutén- és laktózmentes, vegán, tudatos vagy biotermékekről, illetve sportos étrendkiegészítőkről, külön polcokon kínálja és számos marketingeszközzel támogatja a SPAR, így segítve a vásárlói döntést. Az áruházlánc számos kutatást, fogyasztói megkérdezést végzett a témában, ezek alapján elmondható, hogy több százezren vannak Magyarországon, akik személyesen vagy családilag is érintettek, így orvosi javaslat alapján keresik ezeket a termékeket, de sokan vannak, akik egyénileg döntöttek úgy, hogy valamilyen speciális diétát folytatnak. A hazai vásárlók leginkább a cukorcsökkentett és szénhidrátcsökkentett árucikkeket keresik, ugyanakkor a laktóz- vagy gluténmentes, illetve vegán termékek iránt is egyre többen érdeklődnek.
Mintegy 200 beszállító termékeit forgalmazza a SPAR az „életmód” kategóriában, döntő többségük Magyarországon működő vállalat. Az elmúlt 3 évben csaknem harmadával növekedett a kategória értékesítési volumene, jelenleg a teljes élelmiszerforgalom 7 százaléka már ilyen speciális termék.
A SPAR elkötelezettségét az is jól mutatja, hogy – a társadalmi szemléletformálás, az egészséges életmódra, sportolásra való ösztönzés keretében – kiemelten támogatja a Budapest Maraton Fesztivált, illetve partnere a Smart Sport Expo és Fitness fesztiválnak is, emellett vásárlóit dietetikai tanácsadással és számos egészségtudatos recepttel segíti honlapján, valamint az online közösségi térben.
SPAR
Kapcsolódó cikkeink
„Az vagy, amit eszel” – Új program kutatja a gyermekes családok táplálkozási szokásait
A megfelelő táplálkozás alapvető szerepet játszik a gyerekek testi és…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >