A Procter & Gamble közzétette fenntarthatósági jelentését
A Procter & Gamble (P&G) 16. alkalommal tette közzé éves fenntarthatósági jelentését, amelyben részletesen beszámolt azon fenntarthatósági programjairól és terveiről, amelyekkel a vállalat és a vállalat termékeit használó vásárlók ökológiai lábnyomának csökkentését, valamint a rászorulók és a nélkülözők életfeltételeinek jobbá tételét célozza.
A jelentés kiemeli a vállalat elkötelezettségét olyan piacvezető márkák és termékek gyártása iránt, amelyek azon túl, hogy elnyerik a fogyasztók tetszését, egyúttal kímélik a nyersanyagforrásokat és megóvják a természetet is.
A jelentés szerint a P&G a tervezettnél hat évvel korábban érte el a saját maga által kitűzött hulladékcsökkentési céljait,a papírrostra vonatkozó tervei pedig egy évvel korábban valósultak meg, így globálisan 70-re nőtt a vállalat olyan üzemeinek a száma, amelyek hulladékmentes termelést folytatnak. Továbbá a „Tiszta vizet a gyermekeknek” (Children's Save Drinking Water) programjának köszönhetően a P&G 7 milliárd liter tiszta ivóvizet biztosított a rászorulóknak,valamint katasztrófa sújtotta területekre küldött segélycsomagjaival világszerte több millió embernek segített.
„A munkatársaink eltökéltek, hogy termékeinkkel és innovatív együttműködéseinkkel egy hosszan tartó, értékes és pozitív kapcsolatot építsünk ki mindazokkal a közösségekkel, akiket tevékenységünkkel kiszolgálunk. Ez a jelentés hűen tükrözi az elhivatottságunkat és eredményeinket.”– mondta Martin Riant, a P&G fenntarthatósági divíziójának, és a baba-, női- és családi termékek üzletágának globális vezetője. „A projekt minden várakozásunkat felülmúlta, hiszen gyártóüzemeinkben sikerült szinte nullára visszaszorítani a szemétlerakóba kerülő hulladék mennyiségét, valamint mostanra már üzemeink közel felében egyáltalán nem termelünk nem újrahasznosítható hulladékot.”
A jelentés részletezi a P&G alábbi tevékenységeit és céljait:
• Hulladék:míg az eredeti terv, az összes üzemet figyelembe véve, 0.5%-ra szerette volna visszaszorítani 2020-ra a hulladéktermelést, aP&G gyárakban felhasznált anyagoknak már ma is csak a 0.4%-a kerül szemétlerakókba.
• Rost:40%-ra növelni a papírtörlőkben és a törölközőkben a farost arányát. Egy független szerv, a Forest Stewardship Council vizsgálatai alapján a P&G 14%-kal meg is haladta a tervet.
• CO2: károsanyag-kibocsátás csökkentése 14%-kal, továbbá két energiatermelő rendszer beépítése, amely hozzájárul a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez, melynek köszönhetően a vállalat legnagyobb üzemében (Pennsylvania, Mehoopany) évi közel 120 000 tonnával lesz kevesebb a károsanyag-kibocsátás.
• Hidegvizes mosás:fogyasztóknak tervezett figyelemfelhívó és oktató programokkal 53%-ra növelni a hidegvizes mosások arányát, hiszen a melegvizes mosások a családi háztartások áramfelhasználásának az egyik legnagyobb részét teszik ki. A hosszú távú cél a 70% elérése.
• Víz:2018-ig negyedével csökkenteni minden mosásnál használt folyékony tisztítószervíz tartalmát az észak-amerikai piacon.
• Csomagolás: olyan innovációk alkalmazása, mint amit a Mr. Clean Liquid Muscle termék esetében alkalmaztak – 2,5-szer koncentráltabb formulája 64%-kal kevesebb vizet tartalmaz, és a doboza egy olyan egyedi fejlesztésű adagoló kupakkal rendelkezik, amely segít megelőzni a mosószer fölösleges túladagolását.
• Termékformulaújítások:újabb erőfeszítések a termékek kompaktálásában –alacsonyabb szén-dioxid kibocsátás, 25 %-kal kevesebb víz és műanyag felhasználása a termékek gyártása során.
• Társadalmi programok: a katasztrófa sújtotta területekre küldött segélycsomagok és a „Tiszta vizet a gyermeknek” programnak köszönhetően több mint 50 millió ember támogatása és az életkörülményeik javítása.
A jelentés továbbá beszámol a négy új, 2020-ig tartó fenntarthatósági tervekről és tevékenységekről, melyeket a vállalat 2014 októberében indított útjára:
• 20%-kal csökkenteni a vízfelhasználást minden üzemegységben
• 1 milliárd ember számára biztosítani víz-hatékony termékeket
• Megduplázni az újrahasznosított gyanta használatát a csomagolási anyagoknál
• Gondoskodni arról, hogy a csomagolási anyagok 90%-a újrahasznosított alapanyagokból készüljön, illetve előrelépéseket tenni a további újrahasznosíthatóság terén
„A munkatársaink külső szakértőkkel együttműködve nagy hatású innovációkkal és projektekkel hozzásegítettek minket ahhoz, hogy a céljainkat két fontos üzleti területen elérjük, sőt, felül is múljuk azokat. Tisztában vagyunk azzal, hogy mindig van hova fejlődni és küldetésünknek tekintjük, hogy a jövőben olyan területekre összpontosítsunk, amelyek a lehető legnagyobb hatással bírnak” – mondta az elnök.
A P&G elismerésben részesült a fenntartható szállítás terén – díjazták az élenjáró vállalatokat a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében tett erőfeszítéseikért
A P&G-t a fenntarthatósági tevékenységének elismeréseként a neves Green Freight Europe (GFE) szakmai szervezet díjazta. A most elnyert „Első levél” olyan cégeknek jár, melyek nyilvánosan közlik szén-dioxid kibocsátási adataikat, és a kibocsátás csökkentésére vonatkozó stratégiával és programokkal rendelkeznek a szállítmányozási műveletek terén.
Az „Első levél” egy, a GFE által létrehozott négyszintű program első állomása, mely a tagvállalatok szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséért tett lépéseit ismeri el. A P&G 2012 júniusa óta tagja a GFE-nek, mely a legfontosabb európai iparági program a környezetbarát szállítmányozás területen.
A P&G folyamatosan törekszik a környezettudatos gyártásra a termékei előállítása során. A vállalat célja, hogy termékeik gyártása során csökkentse a káros gázok kibocsátását és energiahatékonyabb módon szállítsa el a termékeket a végfelhasználókhoz.
A P&G 2010 óta csökkentette a szárazföldi szállítmányozás kilométereinek a számát, és olyan környezetbarát vízi- és vasúti szállítóeszközökkel egészítette ki, amelyek segítségével üzemanyagot spórolhatnak és csökkenthetik a szén-dioxid kibocsátást is. Emellett nagy figyelmet fordítanak a teherautók optimális és energia-hatékony kihasználtságára.
A P&G hosszú távú célkitűzése, hogy 2020-ig közel 20%-kal csökkentse a teherautók által megtett kilométerek számát, és tovább optimalizálja a szállítmányozás módját és menetét, a gyártáshoz hasonlóan, kiváló minőségben.
A P&G saját alvállalkozóit is arra buzdítja, hogy csatlakozzanak a GFE-hez és értékes tagként segítsék csökkenteni a károsanyag kibocsátást. A GFE a szállítmányozási cégeket és futárszolgálatokat különböző iránymutatásokkal és esettanulmányokkal segíti, hogy miképpen tudják csökkenteni az ökológiai lábnyomukat munkájuk során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >