A Poli-Farbe és a lengyel Sniezka egyesíti erőit a régióban
A Poli-Farbe Vegyipari Kft. tulajdonosai együttműködési megállapodást írtak alá az FFiL ¦nieżka SA-val, a legismertebb lengyel festék- és lakkgyártó vállalattal, amelytől a magyar társaság azt várja, hogy megerősíti exportját a régióban, illetve a beltéri festékekhez hasonló, markáns pozíciókat épít ki a homlokzatfestékek, vakolatok terén is – közölte a magyar tulajdonú társaság az MTI-vel.
Magyarországon a Poli-Farbe Kft. meghatározó piaci szereplő a beltéri festékek szegmensében, a vállalkozás emellett hőszigetelő rendszereket, zománcokat és favédő szereket is gyárt. A társaság tavaly 12,5 milliárd forintos árbevétel mellett mintegy 800 millió forintos üzemi eredményt ért el az előző évi 11,05 milliárdos bevétel és 778 millió forintos profit után – mondta az MTI-nek Szabó Antal, a Poli-Farbe ügyvezetője.
A ¦nieżka az egyik vezető festék- és lakkforgalmazó Lengyelországban, Ukrajnában és Fehéroroszországban. Éves szinten több mint 150 ezer tonna festéket, lakkot és vakolatot gyárt, több mint ezer embert foglalkoztat.
A megállapodás keretében a Poli-Farbe üzletrészeinek 80 százaléka a ¦nieżkához kerül, 20 százaléka tartósan a jelenlegi magyar tulajdonosok kezében marad. A termelés a magyarországi gyárakban folytatódik, és a jelenleg 265 fős foglalkoztatotti létszám nem változik.
Szabó Antal az MTI kérdésére kiemelte, hogy a vegyipari vállalatok számára az egyik fontos kockázatot az alapanyagok rendelkezésre állása jelenti. Arra számít, hogy a lengyel partner segítségével a közös alapanyagbeszerzés révén a Poli-Farbe még stabilabb vállalat lesz, és kiszámíthatóbb fejlődés elé néz. Hozzátette, hogy a két cég együttműködése hosszú távú lehetőséget nyit a közös kutatás-fejlesztés területén is.
Piotr Mikrut, az FFiL ¦nieżka SA. igazgatóságának elnöke úgy vélte, a tranzakció mindkét fél számára mérhető előnyöket hoz. Emlékeztetett, hogy hasonló üzleti modellt működtetnek Ukrajnában is. Hozzátette, hogy Magyarország a ¦nieżka csoport számára a lengyel piac után a második legnagyobb lesz – Ukrajna és Fehéroroszország előtt, amelyek eddig fő exportpiacai voltak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ha váratlan vendég érkezik: mit kezdjünk a penésszel?
Az őszi-téli hónapokban, a fűtés szezon elején sajnos sok lakásban,…
Tovább olvasom >A Poli-Farbe első féléves eredményei meghaladják a 2019-est, de elmaradnak a tavalyitól
A Poli-Farbe Vegyipari Kft. első féléves árbevétele idén meghaladja a…
Tovább olvasom >Magazin: A CSR élvonalában – CSR Hungary Díjak 2019
A Felelős üzleti csúcs a jövő gazdaságáért című konferenciáját követően…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >