A nők nyitottabbak az új technológiákra egy felmérés szerint
A nők jobban érdeklődnek az új technológiák iránt, Magyarországon 32 százalékukat érdeklik az újítások, míg a férfiaknál 26 százalék ez az arány a legtöbb korosztályban, ami nagyjából megfelel az európai átlagnak – derült ki a Samsung 18 európai országban, 10 ezer megkérdezett bevonásával készült felméréséből.
Az MTI-hez kedden eljuttatott tájékoztatás szerint a nők nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológiai vívmányok előnyeit. A legszembetűnőbb a különbség a 16-24 éves korosztályban, itt a férfiak 3, a nők 20 százaléka mondta, hogy élvezi az új technológiák előnyeit a mindennapokban is.
A felmérésből kiderült, a nők ennek ellenére gyakrabban kényszerülnek füllenteni azzal kapcsolatban, hogy értenek-e bizonyos technológiai szakkifejezéseket. A megkérdezett magyar nők 11 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer, de inkább többször előfordul vele ilyesmi, míg a férfiaknál 7 százalék volt ez az arány. Állásinterjún azonban a megkérdezett magyar nőknek már 11 százaléka mondta, hogy füllentéssel igyekezett tájékozottnak tűnni, míg a férfiak 5 százaléka került ilyen helyzetbe.
Belgiumban a férfiaknak és a nőknek is csak 6 százaléka próbálta így leplezni hiányos technológiai ismereteit, Dániában az arány még ennél is kisebb, férfiaknál 3, nőknél 2 százalék. A magyarhoz hasonló adatok interjúhelyzetben Bulgáriában jellemzőek még, itt a férfiak 4, a nők 9 százaléka füllentett már technológiai tudásáról.
Nyilas Orsolya, a Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője tudatta, egyértelmű, hogy a nagyfokú érdeklődésüknek köszönhetően a jövőben a nemi arányok egyre inkább kiegyenlítődnek majd. Különösen igaz ez Magyarországon a szakértő szerint, amit mutat az is, hogy a magyar nők 8 százaléka rendelkezik a legújabb technológiai irányt képviselő viselhető okoseszközökkel, így alig vannak elmaradva a férfiaktól, akiknek 10 százaléka használ ilyen eszközt. Hozzátette, ez a különbség az egyes nyugat-európai országokban sokkal szembetűnőbb: 10 és 2 százalék Ausztriában, illetve 9 és 2 százalék Hollandiában, a férfiak javára.
A felmérést 2016. március 16. és április 1. között brit, osztrák, belga, bolgár, német, dán, finn, görög, magyar, olasz, portugál, holland, norvég, lengyel, spanyol, román, svéd és svájci felnőttek online megkérdezésével végezték. Néhány adat a Lightspeed GMI egyik tavaly végzett kiegészítő kutatásából származik, amely során 18 ezer 16 év feletti felnőttet kérdeztek meg online 2015. április 21. és május 18. között – áll a tájékoztatásban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >