Magazin: A nagyvállalatok is ösztönzik a kkv.-szektor digitalizációját (1. rész)

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 05. 22. 07:10

A negyedik ipari forradalom hatásaként jelentkező digitalizációt a hazai kis- és középvállalkozók sem kerülhetik el, ha versenyképesek akarnak maradni. A szektor digitális fejlettségét vizsgáló cikksorozatunkban arra keressük a választ, hogy a hazai nagyvállalatok milyen eszközökkel tudják segíteni ezt a folyamatot.

Király István
vállalati szolgáltatások üzletág, vezérigazgató-helyettes
Vodafone Magyarország

Vodafone számára a digitális transzformáció támogatása kiemelt terület, ezért az üzleti partnereknek személyre szabott és csomagban elérhető szolgáltatásokat is kínálunk. Ilyenek például az IoT-megoldások, amelyeknek egyik legnagyobb előnye, hogy egyedi problémákra lehet megoldást találni segítségükkel. Erősségünk ezen a téren a konnektivitás, vagyis két pont között történő adatátvitel biztosításán túl számos alkalmazást kínálunk szakértő partnereinkkel közösen az adatok méréséhez szükséges eszközök – szenzorok, speciális adatgyűjtők, routerek – telepítésére, valamint az adatok mérésére, illetve interaktív, felhasználóbarát megjelenítésére. Az ehhez szükséges infrastruktúrát képesek vagyunk egyben, fővállalkozásban, rugalmas egyszeri és havidíjas kifizetési konstrukcióban felajánlani ügyfeleinknek – tudjuk meg Király Istvántól, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettesétől.

A vállalat a kkv.-k igényeire szabva is fejleszt szolgáltatásokat. Ilyen például a ReadyPay, amely a kis- és középvállalatok életét megkönnyítő, elektronikus fizetést biztosító megoldás. A mobilkommunikáció mellett népszerűek az ügyfelek körében a felhőszolgáltatások, illetve az adathálózati vagy M2M-megoldások is.

A Telenor Magyarország Zrt. által kínált lehetőségek is széles skálát fednek le, a digitális számlától kezdve az üzleti felhasználók igényeit kielégítő, legújabb csúcskészülékeket tartalmazó készülékportfólión át az M2M- és felhőszolgáltatásokig.

Dr. Piller Gábor
üzleti értékesítési és marketingigazgató
Telenor Magyarország

– A fő vezérelvünk az, hogy megértsük az ügyfeleinket, és az igényeiknek megfelelően, személyre szabva tudjuk megkönnyíteni a munkájukat a legújabb megoldásokkal. A céges készülékflottába például egy olyan online felületen tudnak ügyfeleink új készüléket vagy kiegészítőket rendelni, amely kifejezetten könnyen és egyszerűen használható mobilról is. Ma már nélkülözhetetlen, hogy az ügyfeleink mobilról is bárhonnan biztonságosan hozzáférhessenek az üzleti alkalmazásokhoz, bizalmas üzleti információkhoz. Az MDM-, vagyis mobil eszközmenedzsment szolgáltatásainkkal a céges IT-szakemberek távolról is hatékonyan tudják kezelni és karbantartani a vállalati mobilflottát, a Mi­crosoft Office 365 és OneDrive szolgáltatásokkal pedig a vállalkozások rengeteg időt és vesződséget takaríthatnak meg – mondja el dr. Piller Gábor, a Telenor Magyarország Zrt. üzleti értékesítési és marketingigazgatója

Gyorsan bővülő M2M-piac

Király István szerint manapság már Magyarországon is kevés cég van, amely nem használ valamilyen M2M-megoldást. Ilyenek lehetnek többek között a flottakövető rendszerek, a riasztók, érzékelők, jelzőberendezések, vagy épp az online pénztárgépek.

– Általánosságban kijelenthető, hogy a mai adatorientált világban szinte mindenki mérni és elemezni szeretne valamit a környezetében, vagy az üzletmenete során, annak érdekében, hogy javítsa hatékonyságát, optimalizálja folyamatait, vagy jobban megértse ügyfelei igényeit.Király István további bővülésre számít. Erre komoly hatással lesz az új technológiák bevezetése, mint például az NB-IoT, mely lehetővé teszi, hogy a hálózatba kapcsolt eszközök alacsony sávszélességen kommunikáljanak egymással.

A Telenor Magyarország Zrt. is régóta kínál M2M és IoT megoldásokat, ami sokféle, a vállalatok munkavégzését megkönnyítő szolgáltatást tesz majd lehetővé. Többek között az online pénztárgépek piacán, különböző szállítmányozási és m-health projektekben nyújtanak szolgáltatásokat. A connected car területén rejlő lehetőségeket egy tavaly indult pilotprogram keretében mérték fel.

– Komoly lehetőséget látunk a gépjárműflotta-üzemeltetés köré szerveződő ökoszisztéma kiépítésében: például üzemanyagfogyasztás-optimalizálás; üzemanyag-, szerviz- és alkatrészajánlatok; gépjárműmentés, segélyszolgálat, gépjármű- és utasbiztosítás terén. A személyvédelem és -felügyelet is komoly fejlődésen megy keresztül: veszélyes vagy távoli munkahelyeken dolgozó munkatársaink egészség- és balesetvédelme is jelentősen javítható IoT-eszközök alkalmazásával – emeli ki dr. Piller Gábor üzleti értékesítési és marketing
igazgató.

Jön az 5G-technológia

A hamarosan bevezetésre kerülő 5G-technológiára utalva a Telenor szakembere rámutat, hogy ennek segítségével egységnyi területen még több felhasználó számára lehet majd széles sávú mobilinternet-kapcsolatot biztosítani. A hálózati késleltetés a mostani töredékére, néhány milliszekundumra csökken. Ez kulcsfontosságú lesz például sofőr nélküli járművek vezérlése vagy interneten keresztül végzett távműtétek elvégzésekor, hiszen ilyenkor nagyon fontos, hogy az utasítások késleltetés nélkül érjenek célba.

– Az agrárszektorban előszeretettel használják már ma is az IoT-megoldásokat automatizálásra, minőségbiztosításra és mérésre, az 5G-hálózat bevezetésével további fejlődés várható ezeken a területeken is. A napi életben azokhoz a területekhez tesz majd hozzá sokat, ahol nagy sűrűségben jelennek meg eszközök. A Vodafone várakozásai szerint új hálózat megjelenésével a vállalatok tovább növelhetik majd hatékonyságukat, versenyképességüket – jósolja a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese.

A legelőnyösebb egy cégtől szoftvert vásárolni

A Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt. szakemberei közel három évtized tapasztalatát és tudását sűrítették számlázó szoftverjeikbe. Pontosan tudják, hogy mire van szüksége egy vállalkozásnak a kezdetekkor, és egyszerűen bővíthető megoldásokkal szolgálnak a fejlődés minden egyes szakaszában felmerülő igényekre is.

Szabó Ervin
vezérigazgató
Kulcs-Soft Számítástechnika

– A legkisebbekre, az induló vállalkozásokra is gondoltunk a most startoló, ingyen használható újgenerációs BizXpert számlázónkkal, amelyet az állandóan mozgásban lévő, eddig számlatömböt használó ügyfeleink igényére szabtunk. Büszkék vagyunk a nálunk dolgozó profi szakembereinkre, akik nyomon követik az állandóan változó jogszabályokat, és odafigyelnek arra, hogy ezekre a szoftverek időben és hibamentesen felkészüljenek – mondja Szabó Ervin, a Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt. vezérigazgatója arra a kérdésre, hogy cégük milyen egyedi megoldásokat kínál partnerei számára. Hozzáteszi: nagy változás lesz a vállalkozások számára az idén júliustól induló KOBAK-hoz, a NAV kötelező online számlázó bekötés rendszeréhez történő adatátviteli megoldás, amivel kapcsolatban úgy gondolják, hogy a hazai piacon meghatározó szakértők, hiszen azon az első pillanattól fogva nagy erőkkel dolgoznak.

Szabó Ervin a Kulcs-Soft által kínált „integrált ügyviteli megoldásokról” elmondja, hogy sok vállalkozás különböző programokban tartja nyilván a készleteit, egy másikban pedig számláz, ezzel megnehezítve a saját munkájukat. Az „integrált ügyviteli megoldások” termékük biztosítja az értékesítés, beszerzés és a kapcsolódó folyamatok naprakész nyilvántartását egy helyen. Mindehhez terméktámogatási szolgáltatás is társul, funkciófrissítésekkel, tudásbázissal és egy több mint húsz fős ügyfélszolgálattal.

– Egy modern, mai igényekre tervezett szoftver már tele van olyan automatizmusokkal, amelyek megkönnyítik és meggyorsítják a munkát. A legelőnyösebb, ha egy cégtől vásároljuk meg ezeket a szoftvereket, mert azok egymással jól és hatékonyan kommunikálnak a megegyező adatstruktúra miatt. A másik fontos dolog, hogy ezek a szoftverek magyar fejlesztőkkel, magyar igényekre, magyar jogszabályokhoz legyenek igazítva, így ügyfeleink válláról ezt a terhet is levesszük, teljes mértékben megnyugodhatnak és bízhatnak a működésükben – sorolja a számlázó, készletkezelő, könyvelő és bérszámfejtő programok használatának előnyeit Szabó Ervin.

Sokat érnek a naprakész adatok

Vörös-Márton Andrea
ügyvezető igazgató
Szintézis ERP

– A Szintézis cégcsoport már 1996-ban felismerte az integrált vállalatirányítási rendszerek (ERP) fontosságát, és önálló leányvállalatot alapított erre a tevékenységre, a Szintézis ERP Kft.-t. Mindig törekedtünk arra, hogy ne csak a nagyvállalatok számára, hanem a kkv.-szektor résztvevőinek is elérhetővé tegyük ezt a fajta integrált vállalati szemléletet. Hosszas kiválasztási folyamatot követően nyertük el az általunk forgalmazott termékek képviseletét. Két stratégiai partnerrel dolgozunk együtt, a nagyvállalatiszoftver-megoldásokat kínáló INFOR Globallal és a magyar ERP-gyártó Revolution Software Kft.-vel – tudjuk meg Vörös-Márton Andreától, a Szintézis ERP Kft. ügyvezető igazgatójától.

– A naprakész, mindenki számára elérhető, azonos adatok felbecsülhetetlenek. Gyors reagálást biztosítanak, és magasabb szintű ügyfélkiszolgálást tesznek lehetővé. A vezető számára áttekinthető, világos információkat nyújt a napi, vagy akár a stratégiai döntésekhez, mélyrehatóbb elemzések tárházát adja a kezébe. A felhasználó számára egyértelmű utasításokat biztosít, és a már említett automatizmusokkal, tömeges funkciókkal gyorsabb munkavégzést – emeli ki az ERP előnyeit Vörös-­Márton Andrea.

Számtalan innovatív megoldás jelent meg a piacon, fűzi hozzá, amelyek egy jól működő ERP-rendszerrel együttműködve időt, pénzt és munkaerőt spórolhatnak meg. Egyik ilyen fejlesztés a PRICER ipari kijelző rendszer, amelynek segítségével a gyártási információk megjeleníthetők, és ezáltal elkerülhetők az emberi feledékenységből adódó káresemények, a gyártási instrukciók frissítésével pedig felgyorsíthatók a munkafolyamatok. A PRICER zárt rendszerének biztonságos kommunikációját kétirányú infravörös technológia garantálja. A kijelzők képesek szöveget, képet, vonal- és QR-kódokat megjeleníteni, tartalmukat pedig közvetlenül ERP rendszeréből lehet megjeleníteni.

Ladó Balázs

Kapcsolódó cikkeink