A Mars célkitűzése és a mögötte álló fenntarthatósági törekvések
A világ, amit holnapra szeretnénk, azzal kezdődik, ahogyan ma dolgozunk érte – így szól a Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel gyártójának célkitűzése. Bár csak nemrég fogalmazták meg, a célkitűzés mindvégig jelen volt a Mars működésének 100 éves történelmében, szerves része a Munkatársak mindennapjainak, vezeti őket a munkájuk során, egyben képviseli a Mars üzletvezetéshez és fenntarthatósághoz való hozzáállását.
2017-ben a Mars összefoglalta fenntarthatósági programjait, és bejelentette a Sustainable in a Generation Plan tervét, amely három alappillérre épül: egészséges bolygó, fejlődő társadalom és a jólét fenntartása. Ezek keresztmetszetében olyan történeteket találhatunk, melyek hozzájárulnak ahhoz a világhoz, amelyet a Mars holnapra szeretne. Mindegyikük jelen van a Mars termékeiben is.
Vegyük például a rizst.
Az Uncle Ben’s®, a világ legnagyobb rizsmárkájának gyártójaként a Mars vezető tagja a Sustainable Rice Platformnak(SRP), melyet az ENSZ-szel és a Nemzetközi Rizskutató Intézettel közösen hoztak létre. Az SRP célja a rizstermesztés ökológiai lábnyomának csökkentése és az emberek boldogulásának elősegítése. A Mars elkötelezett amellett, hogy rizskészletének 100%-át az SRP iránymutatása szerint dolgozó gazdáktól szerezze be – jelenleg 97%-on áll.
Amerikai gazdálkodói segítségével a Mars segített bevezetni ezeket a gyakorlatokat, és hasonló folyamatok mennek végbe Spanyolországban és Ázsia közel 5000 rizsfarmján. Mindegyikük legalább 30%-kal csökkentette a vízfogyasztását.
„Büszkék vagyunk rá, hogy a hazai piacon jelen lévő termékeink fenntartható, a környezetet, embereket és a vadvilágot egy időben tiszteletben tartó munka eredményei. A fogyasztóink elvárják ezt tőlünk, mi pedig mindent megteszünk azért, hogy az utánunk következő generációk is e célkitűzésnek megfelelően dolgozzanak” – mondta Sófalvi Attila, a Mars Magyarország piaci igazgatója. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >Még 6 évünk van, hogy elérjük az 55 százalékos csökkenést a fenntarthatóságban
Még 6 éve van a magyar gazdaságnak, hogy elérje az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A forgalmazók szerint változást hozhat az AI a gyümölcsellátási láncban
A mesterséges intelligencia (AI) technológia a gyümölcs- és zöldségforgalmazók szerint…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >