A Magyar Posta DM-piaci szerepvállalása

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 05. 01. 08:00

A Magyar Posta 2007-ben hozta létre életmód-adatbázisát. Az adatbázis létrehozása jelentős mérföldkövet jelent a hazai marketingkommunikációs piac számára, hiszen lehetővé teszi, hogy a cégek kommunikációs eszközrendszerükbe újfajta, az eddig használtaknál lényegesen hatékonyabb, a potenciális ügyfelek elérését biztosító megoldást emeljenek be.A több mint 400 ezer magánszemély adatait tartalmazó adatbázis 1500 szűrő segítségével közvetlenül elérhetővé teszi a kereskedelmi és szolgáltató szervezetek számára a fogyasztói szokásaik, vásárlási terveik vagy érdeklődési körük alapján célcsoportjukba tartozó személyeket. Ezzel lehetővé válik a potenciális ügyfelek korunkban egyre fontosabbá váló személyes megszólítása, ugyanakkor a pontos célzásnak köszönhetően a kommunikációra fordított költségek jobb hasznosulása is biztosított.
Az adatbázis a személyes és demográfiai adatokon túl többek között kitér a vásárlási és utazási szokásokra, a kozmetikai szerek használatára, az üdítő-és alkoholos italok fogyasztására, a fogyasztási cikkek beszerzésének helyére, a bevásárlás helyének kiválasztási szempontjaira, illetve a napi fogyasztási cikkekre költött havi összegekre is.
A hazai DM-kampányok lebonyolításához a DM-használók eddig csupán az alapadatokat tartalmazó BM-adatbázist, illetve saját CRM-programjaikat vehették igénybe. Az életmód-adatbázis létrehozása a DM-használók számára új dimenziókat nyit meg, hiszen az adatbázis olyan mélységű szűrési paramétereket tesz lehetővé, amelynek segítségével az eddigieknél lényegesen pontosabban határozhatják meg és érhetik el célcsoportjukat.

Hatékony kommunikáció
Világtendencia, hogy a fogyasztók – a hagyományos eszközök terén lévő óriási reklámzaj miatt – az eddigieknél lényegesen kifinomultabb kommunikációs megoldásokkal érhetők el. A számunkra releváns üzenetek észleléséhez ma már a reklámmal több találkozás szükséges, amely a hirdetők számára jelentős költségtöbbletet eredményez.
A DM megfelelő válasz lehet erre, hiszen az életmód-adatbázis segítségével biztosan csak azt érjük el, akihez szólni kívánunk, ami nem csupán a reklámhatékonysági mutatók jelentős növekedésében, hanem az egyes kampányok költséghatékonyságában is megmutatkozik.

DM-kampányok teljes körű lebonyolítása
A Magyar Posta életmód-adatbázisa mellett DM-kampányok teljes körű lebonyolítását, így SMS- és e-DM-kampányok lebonyolítását, illetve komplex nyomdai szolgáltatást is vállal.
Az életmód-adatbázist eddig elsősorban katalógusküldők, bankszektor, autókereskedések, távközlési szektor vette igénybe, idén pedig egyre többen érdeklődnek az FMCG-szektorból, illetve az utazási irodák közül. (x)


Kapcsolódó cikkeink