A luxustermékek piacán nincs válság
Az új londoni Bond Street Európa legdrágább bevásárló utcája, ezt a párizsi Avenenue Montaggne követi, míg a moszkvai Stoleshnikov Lane a harmadik a képzeletbeli dobogón. A luxustermékek világpiacán a vártnál is gyorsabb a kilábalás a pénzügyi krízist követően, derül ki a Jones Lang LaSalle legfrissebb tanulmányából.
A Jones Lang LaSalle európai, közel-keleti és ázsiai kiskereskedelmi csapatának igazgatója Robert Bonwell elmondta: “A kiskereskedelemi piacokon a luxus termékek számítanak a legnemzetközibbnek, hiszen a világmárkák globális stratégiát alkalmaznak. A legtöbb márka jelenleg az ázsiai és fejlődő piacokon történő bővülésre koncentrál, hogy a magas jövedelemmel rendelkező és a luxus termékekre igényt tartó lakosokból egy új vásárlóréteget alakítsanak ki. Tovább folytatják befektetéseiket a terebélyes nyugati piacokon is, ahol a már meglévő luxus üzleteket felújítják és kibővítik tovább növelve az olyan hagyományos és már jól bevált prémium kategóriás bevásárló övezetek népszerűségét, mint amelyeket Párizsban és Londonban találhatunk.”
Az új londoni Bond Street Európa legdrágább bevásárló utcája kimagasló bérleti díjakkal, amelyek elérhetik akár a 7900 €/nm árat is. A párizsi Avenenue Montaggne-on a bérleti díjak 7500 €/nm áron mozognak, míg a moszkvai Stoleshnikov Lane-en 7015 €/nm kínálják az üzleteket.
A közelmúltban több vezető nemzetközi márka is kétszámjegyű árbevétel növekedésről és rekord nagyságú éves forgalomról számolt be. Abban, hogy e márkák ilyen jelentős sikert könyvelhettek el nagy szerepet játszottak saját üzlethálózataik, különösen Ázsiában, főleg a virágzó kínai piacon. A luxus kereskedelem Európába is fellendült; 2010-ben néhány világmárka teljes bevételének 30-40 százalékát az európai piacok generálták, elsősorban Olaszország, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Oroszország.
A legtöbb luxus üzletet Párizsban találjuk. 100 különböző top márkára összesen 150 üzlet jut, ami vitathatatlanul bizonyítja, hogy a francia főváros továbbra is a divat és luxus központja. Egyedül London büszkélkedhet még hasonlóan kimagasló eredményekkel, itt 100 top márkára 125 luxus üzlet jut. Ez a mérce Milánóban már jóval alacsonyabb, csupán 95, míg Moszkvában és Rómában csupán 66-59 üzlet jut 100 top márkára – írja a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >Ezt várjuk a mesterséges intelligenciától: hatékonyabbak leszünk és többet szórakozunk
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >