A Lidl filozófiája

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 01. 08:00

A Lidl alapítása a 30-as évekre nyúlik vissza, amikor is Németország területén megalakult a Lidl & Schwarz Élelmiszer Nagykereskedés.Később a vállalat tevékenysége több területre vált szét: a diszkont-élelmiszerüzlethálózat a Lidl cégnév alatt, illetve a hipermarketek és önkiszolgáló áruházak a Kaufland és Handelshof néven váltak ismertté.
Ma a Lidl a Schwarz vállalatcsoport tagjaként a német élelmiszer-kiskereskedelem top 10-ébe tartozik, önálló társvállalatai pedig egész Európában megtalálhatók. Az első Lidl áruházak a 70-es években nyíltak Ludwigshafenben és környékén. A 80-as évek végéig tartó erőteljes németországi és a 90-es évek elejétől fokozódó nemzetközi expanziónak köszönhetően mára Európa szinte összes országában találkozhatunk Lidl áruházakkal. Így ma a Lidl – megelőzve mindenki mást – Európa legnagyobb diszkont-élelmiszerkereskedelmi hálózatát tudhatja magáénak.
Maximális egyszerűség, ez a Lidl filozófiája, amelynek természetesen mélyebb jelentései is vannak. A cég közlése szerint ez azt jelenti, hogy azzal a céllal vesznek és adnak el, hogy vásárlóiknak a napi szükségleteik kielégítéséhez szükséges cikkeket a legjobb minőségben és a legkedvezőbb áron tudják biztosítani. A Lidlnél a középpontban a vásárló áll, mert az ő elégedettsége képezi sikerük alapját.
A Lidl több mint 1200 különböző terméket kínál vásárlóinak, a márkatermékek mellett megtalálhatók saját márkás termékek is. Minden termék szigorú minőség-ellenőrzés után kerül a lánc áruházaiba, és csak azok a beszállítók dolgozhatnak együtt a Lidllel, akik ezeket a magas minőségi normákat betartják. A kínálatot hetente aktuális és nagyon attraktív akciós termékekkel, például háztartási gépekkel, ruházati termékekkel, játékokkal egészítik ki. Itt is érvényesül a vállalat alap­stra­tégiája: „Legjobb minőséget legkedvezőbb árakon”.

Kapcsolódó cikkeink