A koronavírus-járvány alatt az interneten biztonságos vásárolni
Az Ecommerce Hungary tagjai több futárcéggel együtt szigorú higiéniás intézkedéseket vezettek be.
A szervezet az online kereskedelem mozgásterének bővítését javasolja.
A vírus kitörése óta több mint egymillió rendelést szolgáltak ki az Ecommerce Hungary tagjai között található e-kereskedők.
A hazai online kereskedőket tömörítő Ecommerce Hungary iparági szövetség tájékoztatása szerint a magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban tagvállalatai, az Extreme Digital, az eMAG Magyarország, a Media Markt Magyarország, illetve a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek többségénél, így az MPL-nél, a GLS-nél, és a FoxPostnál olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan ellátni a lakosságot.
A fent említett vállalatok koronavírussal kapcsolatban elrendelt legfontosabb intézkedései:
a raktárak dolgozói védőmaszkot és kesztyűt viselnek,
a logisztikai központokban érintés nélküli hőmérőkkel ellenőrzik a dolgozók testhőmérsékletét,
a futárokat kiképezték arra, hogy az esetleges fertőzést elkerülő módon adják át a rendeléseket,
napi több alkalommal takarítják a raktárakat, különös tekintettel a közösségi terekre
napi több alkalommal takarítják a szállításhoz használt járművek raktereit,
a raktárak munka-, és közösségi területein folyamatosan elérhető kézfertőtlenítő szer a munkatársak számára,
a csomagautomaták belsejét minden feltöltés előtt fertőtlenítik, ahogy a kezelőszerveiket (pl. érintőképernyő) is.
az online kereskedelem háttértevékenységét biztosító irodai alkalmazottak közül a legtöbben már otthonról dolgoznak
“A jelenlegi vészhelyzetben az internetes vásárlás számít a legbiztonságosabbnak a lakosság számára, mert azok az állampolgárok, akik online rendelik meg szükségleteiket, a lehető legkevesebb emberrel (gyakorlatilag csak a futárral) lépnek kapcsolatba ennek során, az internetes fizetés használatával pedig a jelen helyzetben kockázatos készpénzhasználatot is nélkülözni lehet” – mondta el Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.
Az Ecommerce Hungary tagjai közt megtalálható e-kereskedők az elmúlt két hétben több mint egymillió darab rendelést szolgáltak ki, magyar háztartások százezreit látva el többek közt a koronavírus elleni védekezéshez szükséges tisztítószerekkel. Tagvállalataink beszerzői jelenleg azon dolgoznak, hogy a hiánycikknek számító antibakteriális folyékony szappanból, illetve a megfelelő védettséget nyújtó FFP3-as osztályú légzésvédő maszkokból is újabb készleteket hozzanak be Magyarországra.
Annak érdekében, hogy a koronavírus-fertőzés egyre súlyosabb szakaszaiban is zökkenőmentes és biztonságos maradhasson a hazai internetes kereskedelem, a fenti online kereskedők az Operatív Törzstől a jelenleg hatályos jogszabályok minimális módosítását kérik. Egyrészt azt, hogy a helyzetre való tekintettel április 13-án, húsvét hétfőn, illetve hétvégi napokon is folytathassák online kiszállítási tevékenységüket, a fizikai üzletet is működtető online kereskedők számára pedig naponta 15 óra után is legyen lehetséges az interneten megrendelt és előzetesen ki is fizetett termékek átvétele.
Kapcsolódó cikkeink
Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Íme a „legvilágpiacképesebb” magyar e-kereskedők!
Idén októberben első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat,…
Tovább olvasom >Egyre több magyar e-kereskedő teszi át a székhelyét Szlovákiába
Az elmúlt években egyre több magyar online kiskereskedő döntött úgy,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >