A kézkrém fő célcsoportja a 60 évnél idősebbek

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 12. 16. 08:00

A GfK Hungária Con-sumerScan adatai alapján a 2008. januártól szeptemberig terjedő időszakban a háztartások 28 százaléka vásárolt valamilyen testápoló krémet. A vásárlók körében felülreprezentáltak a 3-4 fős, valamint a legfeljebb 29 éves háziasszony vezette háztartások, a nagyvárosban és északkeleten élők, illetve az átlagosnál magasabb jövedelműek. A kategória értékbeli forgalma 5 százalékos csökkenést mutat 2008 januárjától szeptemberig az előző év azonos periódusához viszonyítva. A volumen változását tekintve is visszaesés tapasztalható. Ennek hátterében elsősorban a penetráció, vagyis a testápolót legalább egyszer vásárló háztartások számának 10 százalékos csökkenése áll.
Egy átlagos háztartás az idei év első kilenc hónapjában 1477 forintot költött testápolókra. Ezt az összeget 40 százalékkal haladta meg a 29 évnél fiatalabb háziasszony vezette, és 22 százalékkal a legmagasabb jövedelmű háztartások költése.
Kézkrémet a háztartások 14 százaléka vásárolt a vizsgált időszakban. Körükben legnagyobb arányt az egyfős háztartások, a gyermektelenek, a Budapesten lakók, valamint a 60 évesnél idősebb háziasszony által vezetett háztartások képviselnek. Egy átlagos háztartás 678 forintot fordított kézkrém vásárlására. A kategória mennyiségben és értékben az előző évhez viszonyítva egyaránt stabil.
A kereskedelmi csatornák közül a legtöbb testápolót a hipermarketekben és a drogériákban szerezték be a vásárlók, az értékesített mennyiség több mint fele itt realizálódott 2008. január és szeptember között, míg a kézkrémet tekintve a kisbolt-láncok és a diszkontok a legjelentősebb bevásárlóhelyek.

Kapcsolódó cikkeink