A kereskedelem éves mérlege szebb lett a vártnál

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 01. 03. 00:00

A karácsonyi-szilveszteri szezonnal leginkább a plázák és hipermarketek elégedettek, de az olcsó termékeket kínáló diszkontoknál is jól csengett a kassza.

A Tesconál most is az éves forgalom 25-26 százaléka jött be a karácsonyi időszakból. Az első  becslések szerint a társaság forgalma az infláció felett, 10 százalékkal nőtt a tavalyi ünnepi szezonhoz képest. Az Auchan és Electronics boltok forgalmával is elégedett volt a tulajdonos, a hipermarketekben a minőségi italokon és az illatszercsomagokon kívül jól fogytak az elektronikai termékek is. Az értékesítést mindenhol elősegítette a kedvezményes hitellehetőség.

A Media Marktnál mennyiségben és értékben egyaránt jól teljesített a karácsony, a sláger  2007-ben a szórakoztatóelektronika volt.  

A Drogerie Markt forgalmában furcsa kettőség volt felfedezhető, a megszorítások miatt a vásárlás később kezdődött és erős volt az árverseny, amit leginkább az egy-két ezer forintos szépségcsomagok iránti bővülő kereslet mutatott, de a minőségi, drágább parfümök értékesítése a 2006-os mértéknél jobban megugrott a karácsonyi szezonban.

Kapcsolódó cikkeink